رشت - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به چهار حوضه بزرگ آبخیزداری در مناطق مختلف گیلان گفت: اطلس جامع آبخیزداری گیلان تهیه شده است.

اطلس جامع آبخیزداری گیلان تهیه شد

به گزارش قدس آنلاین ، داوود زارع با اشاره به اجرای عملیات بیولوژیکی و مکانیکی به طور کامل در استان، خاطرنشان کرد: در بیش از ۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی گیلان جنگل‌کاری، بذرپاشی و اقدام‌های عملیاتی بیولوژیکی انجام شده است.

زارع متذکر شد: در مدت سه سال گذشته در مراتع و منابع طبیعی گیلان لغزش، رانش و سیل نداشتیم اما در مورد بیماری‌ها و آفت‌های غیر منتظره که از کشورهای همسایه وارد استان شده، با تلاش ستاد بحران توانستیم آفت را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه آفت در مناطق جنگلی گیلان اکنون قرنطینه شده است، اظهار کرد: آفت مذکور سالانه دارای پنج نسل است و هر کدام از نسل‌ها سن متفاوتی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به کنترل آفت درخت شمشاد در شهرستان‌های تالش و آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و افزود: از گسترش آفت شمشاد به شهرستان‌های دیگر جلوگیری شده است.

زارع با اشاره به پیشگیری از آفت شمشاد در ۲۵ هزار هکتار از رویشگاه‌های این گیاه در گیلان، بیان کرد: ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان دچار آفت شده است.

وی از آغاز فصل زمستان‌گذرانی و خواب آفت درخت شمشاد در گیلان خبر داد و تصریح کرد: موضوع مذکور نشان می‌دهد آفت درخت شمشاد در استان کنترل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.