بجنورد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در احداث پروژه های راه آهن شرق کشور از جمله پروژه ریلی مشهد- گرگان و همچنین خط آهن مشهد-زاهدان مشارکت و حمایت خواهد داشت.

آستان قدس رضوی در احداث پروژه های راه آهن شرق کشور مشارکت می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مرتضی بختیاری صبح سه شنبه در آیین آغاز به کار نمایندگی آستان قدس خراسان شمالی با اشاره به درخواست استاندار خراسان شمالی مبنی بر سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ریلی مشهد-بجنورد-گرگان اظهار داشت: اجرای این خط ریلی، در نشست هایی که داشتیم نیز مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه ریلی مشهد-بیرجند-زاهدان نیز در حال پیگیری است، افزود: اجرای پروژه راه آهن  مشهد-بجنورد-گرگان در مقطعی از زمان دچار وقفه شد که در این راستا آستان قدس رضوی برای سرعت بخشیدن به این پروژه ورود خواهد کرد.

وی درباره احداث مجتمع های خدمات بین راهی در خراسان شمالی نیز گفت: ساخت این مجتمع ها نیز مورد توجه آستان قدس است و با در اختیار گذاشتن زمین این پروژه های رفاهی برای حال زائران به مرحله اجرا خواهد رسید.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آستان قدس بضاعت و توانایی کافی برای توسعه خدمات رسانی به مردم را ندارد، افزود: عشق مردم به این امام همام بزرگ ترین سرمایه است که در سایه این سرمایه، می توانیم از کمک های مردمی برای محرومیت زدایی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: از این عشق و دلدادگی مردم برای گسترش وتوسعه اندیشه های امام رضا(ع) باید استفاده کنیم.

بختیاری گفت: بر اساس آمار، نیمی از مسلمانان اهل تسنن دلداده و دلباخته ائمه معصوم(ع) هستند و ایشان را به عنوان شخصیتی که به خداوند تقرب داشته و در میان مردم پرهیزگار و متقی شناخته شده و از همه مهم تر، از نوادگان پیامبر (ص) هستند، قبول داشته و دلداده ائمه معصوم (ع) هستند.

وی تصریح کرد: در دهه آخر ماه صفر، شاهدحضور کاروان های پیاده از مردم اهل سنت در حرم امام رضا(ع) بودیم که این حضور مصداقی از دلدادگی و عاشقی به امام رضا(ع) است.

گفتنی است: در این مراسم همچنین محمد اکبرزاده به عنوان سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.