تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه جملاتی مانند شورای نگهبان ناقض آزادی و حقوق بشر است، تلاش دشمن برای تضعیف شورای نگهبان است، گفت: این سخنان از حلقوم برخی در داخل شنیده می‌شود که جای تأسف دارد.

تعیین صلاحیت شوراها اگر به عهده شورای نگهبان بود، مشکلات امروزی پیش نمی آمد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در آیین تودیع و معارفه رئیس دفتر نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در شورای نگهبان، قوانین مجلس شورای اسلامی باید با قانون اساسی و شرع تطبیق داده می شود، اظهار داشت: مجلس برای تطبیق با این اصول تلاش می‌کند ولی شورای نگهبان هم با ۶ حقوقدان و ۶ فقیه بر این موضوع نظارت کامل دارد.

وی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری را از دیگر وظایف شورای نگهبان عنوان کرد و افزود: ای کاش نظارت شوراهای شهر را هم بر عهده می‌گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مشکلاتی در تعیین صلاحیت شوراها به وجود می‌آید که نتیجه آن را امروزه شاهد هستیم، ابراز داشت: این مشکل تعیین صلاحیت که در ابتدا ایجاد شد نتیجه این می‌شود که «تا ثریا می‌رود دیوار کج»!

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه جملاتی مانند شورای نگهبان ناقض آزادی و حقوق بشر است، تلاش دشمن برای تضعیف شورای نگهبان است، گفت: این سخنان از حلقوم برخی در داخل شنیده می‌شود که جای تأسف دارد.

آیت الله شبستری با بیان اینکه تاکنون از شورای نگهبان، جز خیر و صلاح در کمال بی‌طرفی چیز دیگری ندیده‌ایم، ادامه داد: برخی مدعی این هستند که این شورا باندی و جناحی عمل می‌کند، در حالی که به عنوان مثال در مجلس شورای اسلامی از همه سلیقه‌ها حضور دارند و این جای بسیار خرسندی است که کشور ما چنین مجموعه شایسته و امانت‌داری دارد.

وی با بیان اینکه کاش مهلت بررسی صلاحیت نامزدها در انتخابات‌ها افزایش یابد، تصریح کرد: در این دوره چند هزار نفر ثبت‌نام کردند که  لااقل مهلت بررسی صلاحیت از چند هفته به چند ماه افزایش یابد تا حقوق کسی ضایع نشود بنابراین باید این نقص در قانون انتخابات برطرف شود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه در ایام غیر از انتخابات، هیئت‌های نظارت برای پیش افتادن در انتخابات، افرادی را که احتمال کاندیداتوری دارند موردبررسی قرار دهند، خاطرنشان کرد: فرصت بررسی صلاحیت‌ها کم است و باید فعلاً با این اقدام در زمان صرفه‌جویی شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی و دموکراسی در ایران به اثبات رسیده است، تصریح کرد: پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب شاهد هستیم که مردم در صحنه‌ها حضور دارند و در انتخابات هم حضور فعال دارند و به نظام وفادارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.