مشهد- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اپلیکیشن‌های موبایلی به طور مستمر در حال به‌روزرسانی است و شاید در آینده‌ای نزدیک در وسایل ارتباطی تحولی بزرگ رخ دهد، اظهار کرد: بر این اساس باید گفت که با برخوردهای سلبی و مدیریت فیلترینگ در فضای مجازی نمی‌توان پاسخ همه نیازها را داد.

برخوردهای سلبی و مدیریت فیلترینگ پاسخگوی نیازهای فضای مجازی نیست

به گزارش قدس آنلاین، احسان قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: فیلترینگ زمانی موثر است که سامانه‌های قوی داخلی وجود داشته باشد و بعد سامانه‌های مضر فیلتر شود.

نماینده مردم فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه در حوزه فضای مجازی بیشتر به ابزارها توجه می شود تا تولید محتوا، اظهار کرد: مجوزدار کردن کانال‌ها به معنای کنترل محتوا در فضای مجازی نیست.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی صرفا تهدید یا فرصت تلقی نمی شود لذا این مهم به نوع نگاه و مدیریت در حوزه محتوا بستگی دارد، گفت: امروزه در حوزه فضای مجازی بیشتر به ابزارها توجه می شود تا تولید محتوا که جای تامل دارد.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: تهدید یا فرصت در این عرصه به عنوان تهدید نرم یا فرصت نرم به حساب می‌آید و نباید نگاه سخت افزاری داشت.

وی ضمن تاکید بر اینکه شورای عالی فضای مجازی برای مدیریت این عرصه راهبردهایی را اتخاذ می‌کند، ادامه داد: به عنوان مثال اعطای مجوز برای کانال های بیش از پنج هزار کاربر، شناسایی هویت افراد و غیره که بیشتر ابعاد امنیتی و کنترلی دارد که خوب است ولی باید بجای چنین اموری شوراهای تولید محتوا و مفاهیم ایجاد کرد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده در حوزه فضای مجازی مبنی بر اعطای مجوز برای کانال‌ها و گروه های مجازی، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر بر مبنای مجوزدار کردن کانال‌ها گفته شود که کنترل محتوا در فضای مجازی صورت می گیرد، باید اذعان کرد که این مهم قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای نیاز اطلاع رسانی جامعه باید تدابیر ویژه‌ای صورت بگیرد زیرا افراد اگر از این طریق اقناع نشوند به سراغ سایر وسایل ارتباطی می‌روند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.