بیرجند: استاندارخراسان جنوبی گفت:با توافقات انجام شده، آستان قدس رضوی، بنیاد برکت و جامعه خیرین کشور در راستای ساخت مسکن محرومین در خراسان جنوبی مشارکت می کنند.

آستان قدس رضوی و بنیاد برکت در احداث مسکن محرومان خراسان جنوبی مشارکت دارند

به گزارش  خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی در دیدار رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: دولت در بهسازی روستایی اقدامات بی نظیری به انجام رسانده است

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز می تواند با بکارگیری ظرفیت ها و توانمندی هایی که در بخش های مختلف دارد در این زمینه از جمله واگذاری زمین بیش از پیش همکاری نماید

وی افزود: توجه به روستاها و رفع محرومیت از این مناطق از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید است و تاکنون اقدامات بی نظیری را نیز در این زمینه به انجام رسانده است.

استتاندارخراسان جنوبی، با بیان اینکه تبدیل سهمیه قیر رایگان استان به آسفالت از درخواست های خراسان جنوبی است، گفت: با توجه به اینکه آسفالت معابر روستاها و شهرهای کوچک استان و نیز راه های روستایی از اولویت های کاری استان است واگذاری قیر می تواند برنامه های ما را در این زمینه تسریع نماید.

پرویزی، استفاده بهینه از منابع و امکانات در زمینه توسعه روستایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئولان ذیربط دراستان تلاش کنند تا ضمن جلوگیری از موازی کاری در این زمینه و نیز توزیع مناسب جغرافیایی خدمات قابل ارائه، از منابع و امکانات در اختیار به نحو مطلوب و بهینه استفاده کنند.

وی به خشکسالی های چندین ساله در استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این امر و نیز مشکلاتی که در حوزه کشاورزی، دامداری و نیزمنابع آبی استان به وجود آمده توجه به این استان به عنوان یکی از استان های دارای مشکل از سوی مرکز می تواند بسیار کمک کننده و راهگشا باشد.

وی اتمام پروژه های نیمه تمام خصوصاً در روستاها را مورد تاکید قرار داد وافزود: شروع پروژه جدید منوط به اتمام پروژه های نیمه تمام قبلی و بهره برداری از آنها است تابتوان با متمرکز کردن منابع اعتباری بهترین بهره برداری را از آنها برد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، نیز دراین دیدار با بیان اینکه توجه به روستاها و مناطق محروم از مهمترین دستورکارهای بنیاد مسکن است، گفت: توافقاتی با بنیاد برکت در سطح کلان صورت گرفته که به زودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

مهندس تابش، با بیان اینکه تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه های عمرانی برعهده بنیاد مسکن است، گفت: اجرای این پروژه ها به دلیل اشراف و اطلاعاتی که مدیران استانی دارند به استان ها واگذار شده است.

وی به ساخت مسکن محرومین در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز با توجه به توافقاتی که صورت گرفته آماده کمک و مساعدت لازم هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.