بیرجند: استاندارخراسان جنوبی فعال تر شدن دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد و گفت: این دبیرخانه علاوه بر پیگیری مصوبات این شورا در جهت استیفای حقوق خانواده بزرگ ایثارگری نهایت تلاش و پیگیری خود را به انجام برساند.

دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خراسان جنوبی فعال شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی صبح امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: تکمیل گلزار شهدایی که نیمه تمام است باید در اولویت کاری مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی با ضمن تاکید بر تشکیل کارگروهی متشکل از مسئولین دفتر فنی استانداری، نماینده فرمانداری شهرستان های استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران با نظارت مشاور استاندار در امور ایثارگران اظهار داشت: گلزارهای شهدای نیمه تمام احصاء و در جهت اتمام و بهره برداری از آنها اقدام لازم و کارشناسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این مسیر علاوه بر روش های گذشته باید از شیوه های نوین و مدرن در حوزه اطلاع رسانی از جمله فضاهای مجازی به نحو مطلوب و مناسب بهره گیری شود.

استاندارخراسان جنوبی استفاده مناسب و بهینه از منابع اعتباری را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به محدودیت هایی که دراین زمینه وجود دارد تکمیل پروژه های نیمه تمام در این بخش با متمرکز کردن طرح ها و پروژه ها در دستور کار قرار گیرد.

پرویزی، برگزاری جلسات منظم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد و افزود: این جلسات باید به صورت منظم ودر فواصل زمانی مشخص بادستورکارهای معین برگزار و مسئولین ذی ربط در راستای اجرایی کردن مصوبات این شورا پیگیری و اقدام لازم را تاحصول نتیجه نهایی صورت دهند.

وی سرکشی از خانواده های شهداء و بررسی مسائل و مشکلات آنان را مورد تاکید قرار داد وافزود: فرمانداران در شهرستان های تابعه استان و نیز مدیران دستگاه های اجرایی استان باید به صورت دوره ای و در یک برنامه زمان بندی مشخص از خانواده های شهداء و ایثارگران استان بازدید کرده و ضمن بررسی مسائل و مشکلات آنان در راستای حل آنان دستورات و پیگیری های لازم را صورت دهند.

وی با بیان اینکه یادواره شهداء باید از سوی مسئولین ذی ربط ساماندهی شود، گفت: این جلسات باید به معنی واقعی کلمه تکریم شهداء و اشاعه دهنده فرهنگ ناب ایثارگری و شهادت و از خودگذشتگی بوده و در جریان آنها خانواده های شهدا مورد تکریم و احترام قرار گیرند.

استاندار خراسان جنوبی، خاطر نشان ساخت: برنامه زمان بندی یادواره های شهداء با توجه به توزیع مناسب جغرافیایی در شهرها و روستاهای استان باید تدوین شده و به نحوی به اجرا گذاشته شود تا علاوه بر حضور پررنگ مردم و مسئولین، دارای اثرات لازم فرهنگی و اجتماعی نیز باشد.

پرویزی، با بیان اینکه تعدد برنامه های قابل اجرا در این زمینه موجب کاهش اثرگذاری در حوزه های اجتماعی و فرهنگی خواهد بود، ادامه داد: مسئولان  مربوطه تلاش کنند تا علاوه بر کمیت، کیفیت و اثرگذاری برنامه هایی که در این زمینه به مرحله اجرا گذاشته می شود مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

استاندارخراسان جنوبی به رسیدگی به مشکلات رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: رزمندگان به عنوان پایه های دوران دفاع مقدس و کسانی که زحمات و رشادت های بی بدیلی را در این دوران از خود به منصه ظهور رساندند باید مورد توجه قرا گیرند.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گرفته است، افزود: مسئولین ذی ربط در کنار جامعه بزرگ ایثارگری رزمندگانی را که ممکن است در حوزه های مختلف معیشتی، اقتصادی و... دچار برخی مشکلات شده باشند را نیز بطور جد مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.