قزوین - مهندس ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان که در سالن کنفرانس شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد طی سخنانی گفت: ما می خواهیم در تمامی استانها یک تیم مدیریتی منسجم داشته باشیم که البته در اکثراستانها داریم

باید از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده کنیم

به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام  وزیر نیرو هدف  از این برنامه را ایجاد انگیزش دانست و یاد آورشد: به موجب این پوشش ضعف ها و تقویت نکات قوت مشخص می شود تا  آمار و احتمالات در سطح استان قابل ارائه و به هم نزدیک باشد و برای این منظور هر کدام از شرکتهای باید یک نفشه راه ۲ تا ۳ سال آینده را داشته باشند .

وی در ادامه گفت : ما باید برای ۲۵ ساله آینده برنامه داشته باشیم مثلاً در زمینه های حدود جمعیت ، نیاز های آبی و منابع تامین آب و منابع  جایگزینی و در تولید برق یا در توزیع برق و انتقال نیز به همین صورت ، باید بدانیم در جغرافیای خدمات در کجا هستیم .
مهندس  محمودی همچنین افزود  : ما باید در  برنامه ششم نهایت سعی خود را بکنیم که از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده کنیم و هدف گذاری کنیم تا یکی از پایلوت های خوب انرژی های تجدید پذیر خصوصاً انرژی خورشیدی باشیم.
قائم مقام وزیر نیرو در ادامه افزود  : برای تامین منابع مالی تمامی شرکتها  باید راه کارهای جدیدی همچون استفاده و جذب سرمایه گذاران را دنبال کنند که برق در این زمینه سالها جلو رفته است آب و فاضلا ب نیز در این زمینه کار کرده و  آب منطقه ای هم باید کارهای جدید را  دنبال کنند .

وی در زمینه برق استان قزوین گفت : ۸/۹ تلفات برق ، کار ارزشمندی است که باید روی آن کارکرد که از این بهتر شود  اما نسبت به ۱۱ درصد کشور جایگاه خوبی دارد  ، زنجیره  تولید و انتقال و توزیع و مصرف برق  در استان خوب است انشاء الله  به همین روال بماند

مهندس محمودی تصریح کرد :ما باید برای کارها برنامه بلند مدت داشته باشیم؛  پشتیبانی برق منطقه ای از استان مورد انتظار ما است چون استان قزوین  استانی دانشگاهی و صنعتی  است .

مهندس سعید بهادیوند چگینی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین و رئیس شورای  هماهنگی مدیران وزارت نیرو  در استان در  ابتدای این نشست با ارائه گزارشی  از شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یاد آورشد: ما در استان ۶ شهرستان ۲۴ شهر  داریم  و  ۱۰۰%روستاهای بالای ۲۰ خانوار  ما برق دارند ، ۵۵۰ هزار مشترک  داریم و  به یک میلیون و دویست هزار نفر برق رسانی می کنیم و ۷۳% آن به بخش کشاورزی و صنعتی اختصاص دارد ، در استان قزوین هم خطوط  ۴۰۰ کیلو ولت و ۲۳۰ کیلو ولت  وهم ۶۳ کیلو ولت داریم که وظیفه حفظ و نگهداری آنها بر عهده برق منطقه ای زنجان است ویک  پست ۴۰۰ به ۶۳  کیلو  ولت  ، هشت پست ۲۳۰ کیلو ولت وسی و پنج پست  ۶۳ به ۲۰کیلو ولت   نیز داریم .

وی در ادامه گفت۱۸درصد مصارف استان خانگی ، ۶ درصد عمومی ،۲۵ درصد کشاورزی و ۴۵ درصد صنعتی و ۷۰ درصد مصرف برق در استان  در حوزه تولید است سایر مصارف و روشنایی ۶ درصد است .
 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین  همچنین گفت: پیک بار  استان ۷۲۰۰ مگا وات است نرخ انرژی توزیع نشده کمتر از شاخص کشور است و ۱/۲۳درصد است و ۸/۹ تلفات  در شبکه داریم که نسبت به  شاخص کشور کمتر است و متوسط نصب کنتور  نیز ۲۲۲ روز است .

در این جلسه همچنین  مدیران عامل  شرکتهای آب منطقه ای ، ابفای شهری و روستایی و مدیریت انتقال نیرو ی برق استان قزوین و مدیریت تولید نیروگاه شهید رجایی گزارشی از عملکرد شان ارائه کردند .





 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.