شهرکرد-حجت الاسلام والمسلمین شیری گفت: موقوفات در کل کشور از اوایل انقلاب تا سال ۸۹ حدود ۲۵۰۰۰ وقف بوده است و از سال ۸۹ تا کنون رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وقف در سال های اخیر رشد ۱۰۰ درصدی داشته است

مدیر کل ارزیابی و بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: اداره اوقاف استان چهارمحال و بختیاری در سال های اخیر فعالیت های در زمینه مرمت و بهسازی امامزادگان و احیای موقوفات در استان داشته است.

حجت الاسلام شوذب شیری قیدار افزود: هدف از سفر به استان چهارمحال وبختیاری نظارت ستادی بر عملکر اوقاف استان در مجموعه معاونت ها بوده است.

وی تصریح کرد: وقف یکی از موضوعاتی است  که در تمام طول عمر زندگی بشر با او همراه است.

شیری افزود: مردم استان چهارمحال و بختیاری موقوفات زیادی در زمینه های درمان، تحصیل، علم و فنآوری داشته اند.

وی اظهار کرد: واقفان در هر عصری در راستای رفع نیازهای مردم گام برداشته و به هم نوعان خود کمک گرفته اند و واقفان خیر اندیش اموال خود را با تبدیل ارز آخرت با خود به برزخ می برند.

وی خاطر نشان کرد:موقوفات در کل کشور از اوایل انقلاب تا سال ۸۹ حدود ۲۵۰۰۰ وقف بوده است و از سال ۸۹ تا کنون رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیر کل ارزیابی و بازرسی سازمان اوقاف گفت: اوقاف با ارائه عملکرد و تشویق مردم به سمت وقف باعث افزایش ۲ تا ۳ هزار وقف جدید توسط واقفان شده است.

وی تأکید کرد: سازمان اوقاف طبق نیت واقف در وقفنامه عمل می کند و هیچ گونه اختیاری در تغییر نیات واقفان ندارد.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان در خصوص موقوفه مسجد جامع شهرکرد گفت: این مجموعه در زمینی با مساحت ۳۶۰ متر مربع در حال ساخت است.

مرتضی سجادی افزود:تا کنون بالغ بر ۵۸۰ میلیون تومان از محل کمک های مردمی  برای ساخت این موقوفه هزینه شده و ساخت این مجموعه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این موقوفه شامل ۳ واحد تجاری و ۸ واحد پزشکی می باشد که بخشی از درآمد آن صرف مستمندان و فقرا و بخشی دیگر صرف هزینه های مسجد جامع شهرکرد خواهد شد.

سجادی خاطر نشان کرد: این موقوفه در سال آینده به مناسبت هفته معلم افتتاح می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.