زاهدان- معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: معادن سنگ منگنز یکی از غنی ترین معادن موجود در سیستان و بلوچستان است.

معادن سنگ منگنز یکی از غنی ترین معادن موجود در سیستان و بلوچستان است
به گزارش قدس آنلاین، معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: این استان با وجود داشتن ۱۵۰ معدن مختلف از سرمایه گذاری مناسبی در این بخش برخوردار نیست.
محمود رضا کهرازهی میزان ذخیره منگنز در استان را ۷۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: تاکنون ۹ پروانه اکتشاف و ۶ پروانه بهره برداری از معادن منگنز برای بهره برداران این بخش صادر شده است. 
وی همچنین خواستار سرمایه گذاری سرمایه گذاران بومی در این بخش شد و گفت: این کار علاوه بر افزایش سرمایه آنان باعث ایجاد اشتغال در استان نیز می شود .
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: یکی از راههای بهره برداری مناسب از این معادن احداث کارخانه فرآوری این سنگ در استان است که علاوه بر جلوگیری از خام فروشی این سنگ معدنی باعث افزایش بهره وری نیز خواهد شد .
بیشترین مصرف منگنز در کارخانجات فولاد سازی است و در مراحل بعدی بیشترین مصرف در صنعت باطری سازی، سرامیک،  شیشه گری ، رنگ سازی، لعاب کاری و کود است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.