هزاران تونسی دیروز سه شنبه در تظاهرات گسترده ای که در محکومیت ترور شهید محمد الزواری برگزار شده بود، شرکت کردند.

تظاهرات هزاران اردنی در محکومیت ترور شهید محمد الزواری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احزاب سیاسی مختلف تونس از جمله حزب نهضت، فراکسیون دمکراتیک، جنبش خلق، ائتلاف دمکراتیک و حزب جمهوری در این تظاهرات مشارکت داشتند.

تظاهرات کنندگان شعارهایی از جمله "ملت خواهان جرم دانستن عادی سازی روابط است" و " مقاومت مقاومت، صلح و سازش با دشمن صهیونیستی هرگز" سر می دادند.

این در حالی است که دامنه خشم و عصبانیت تونسی ها از ترور شهید محمد الزواری به ویژه پس از اینکه گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که وی از اعضای این گردان ها بود، روز به روز گسترده تر می شود، علی الخصوص اینکه شواهد و قرائن حاکی از آن است که وی به دست عوامل موساد ترور شده است.

گفتنی است که عناصر سازمان صهیونیستی موساد روز پنجشنبه گذشته محمد زواری مهندس و دانشمند تونسی را مقابل منزلش در شهر صفاقس در جنوب تونس ترور کرده و به شهادت رساندند.

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تاکید کرد که شهید مهندس محمد الزواری که به دست عناصر سازمان جاسوسی برون مرزی رژیم صهیونیستی "موساد" در تونس ترور شد، یکی از فرماندهان ناظر بر پروژه پهبادهای قسامی "ابابیل" بود.

گردان های قسام با صدور بیانیه ای شهادت این فرمانده قسامی را به امت های عربی و اسلامی، آزادگان، مبارزان و رزمندگان تبریک و تسلیت گفت.  

وزیر کشور تونس روز دوشنبه گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی در این باره تصریح کرد که شواهد نشان می دهد که طرف های خارجی در ترور شهید الزواری دست داشته اند.

هادی مجدوب اظهار داشت که طرح ترور شهید الزواری از ژوئن سال ۲۰۱۳ توسط دو نفر ختارجی که یکی از آن ها اصالتی عرب دارد، ریخته شده بود.

همچنین برای اجرای این علمیات از شماری از اشخاص تونسی نیز استفاده شده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.