سازمان های اطلاعاتی هند روز چهارشنبه در هشداری اعلام کردند سازمان جاسوسی پاکستان (ISI) با حمایت و تجهیز شبه نظامیان، به دنبال حمله گسترده تروریستی به این کشور است.

هشدار سازمان های اطلاعاتی/ شبه نظامیان در صدد حمله گسترده به هند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،سازمان های اطلاعاتی هند با صدور بیانیه ای اعلام کردند دستگاههای اطلاعاتی پس از رد یابی مکالمه های مشکوک میان شبه نظامیان در هند و رابطان آنها در پاکستان ،اطلاعاتی در خصوص آمادگی برای این حمله ها دست یافتند.
یک مقام ارشد در سازمان اطلاعاتی هند گفت:تعدادی شبه نظامی عضو طالبان در پایگاههای شبه نظامیان در نزدیکی خط واقعی کنترل مشاهده شده اند.
وی افزود:این شبه نظامیان در کشمیر تحت کنترل پاکستان،آموزش دیده اند.
به گفته منابع اطلاعاتی، براساس اطلاعات به دست آمده ،گروه طالبان با کمک سازمان های اطلاعاتی پاکستان در نظر دارد شبه نظامیان را برای انجام حمله های تروریستی به داخل خاک هند نفوذ دهد.
سازمان های امنیتی هند اعلام کردند سازمان جاسوسی پاکستان به علت کمبود نیروی انسانی برای حمله های تروریستی از شبه نظامیان طالبان برای انجام این حمله ها استفاده می کند.
حمله شبه نظامیان و نقض آتش بس در امتداد خط کنترل درکشمیر پس از حمله محدود هند به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان افزایش یافته است.
به گفته مقامات هندی در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
این اقدام هند در واکنش به حمله شبه نظامیان پاکستانی به پایگاه ارتش هند در 'اوری' در ماه سپتامبر اتفاق افتاد.
در این حمله 21 نیروی نظامی هند کشته شدند.
هند، همواره پاکستان را به حمایت از شبه نظامیان برای حمله های تروریستی به این کشور متهم کرده است .اسلام آباد همواره این اتهامات را رد کرده است.
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان است . هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.