اصفهان-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از میزبانی تور راهنمایان گردشگری جهان، تحت عنوان کنوانسیون ۲۰۱۷ در اصفهان خبر داد.

اصفهان میزبان راهنمایان گردشگری جهان در سال ۲۰۱۷ شد

به گزارش قدس آنلاین مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در جمع مسئولان نهادهای ذی‌ربط و همچنین فعالان گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه با تلاش فعالان عرصه گردشگری کشور در جهت اعطای میزبانی تور راهنمایان گردشگری سراسر دنیا تحت عنوان کنوانسیون راهنمایان تور ۲۰۱۷، این میزبانی به کشور ایران واگذار شد، از تاریخ ۹ الی ۱۳ بهمن ماه سال جاری، کشور ایران میزبان ۲۴۰ نفر از راهنمایان گردشگری از ۳۹ کشور جهان خواهد بود.

فریدون اللهیاری افزود: برگزاری این کنوانسیون نقش مهمی در ارائه چهره مثبتی از کشورمان، با توجه به تبلیغات منفی که نسبت به ایران وجود دارد، ارائه خواهد کرد، بنابراین می‌توان با برگزاری برنامه‌های مناسب از جمله تورهای بازدید از موزه‌ها و ابنیه تاریخی و همچنین پذیرایی مطلوب و برخورد مستقیم این راهنمایان با ملت با اخلاق ایران، ذهنیت مثبتی از ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی ایران در این افراد ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: این راهنمایان از کشورهای مختلفی مانند، اتریش، فرانسه، یونان، تایلند، انگلستان و آمریکا هستند و در تاریخ ۶ بهمن‌ماه در قزوین، سپس در تاریخ ۹ بهمن‌ماه در تهران و در نهایت در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه در اصفهان حضور خواهند یافت.

وی افزود: در این تور برنامه‌های متعدد فرهنگی مانند برگزاری دوره‌های هنری و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برگزار خواهد شد.

اللهیاری با اشاره به اهمیت برگزاری این کنوانسیون به عنوان مهمترین رویداد گردشگری ایران در سال ۱۳۹۵ تاکید کرد: تلاش داریم با همکاری مجموعه نهادهای اصفهان از جمله استانداری اصفهان، اتاق بازرگانی، شهرداری، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، مجمع میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان، اتحادیه صنایع دستی اصفهان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و انجمن راهنمایان گردشگری اصفهان به بهترین شکل ممکن از اعضاء کنوانسیون ۲۰۱۷ در اصفهان پذیرایی کرده تا بیشترین تاثیر مثبت را با توجه به این که اصفهان آخرین شهری است که این تور از آن بازدید دارند، در ذهنیت این افراد داشته باشیم.

کنوانسیون ۲۰۱۷ با کلیه اعضاء داوطلب همه ساله به یکی از کشورهایی که قبلا نامزد دریافت میزبانی از این کنوانسیون شده است و با رای گیری در شهر "پراگ" کشور "چک" در جلسه مجمع جهانی کنوانسیون راهنمایان تور، تعیین می‌شود، سفر خواهند کرد که خوشبختانه کشور ایران در سال گذشته توانست با معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی خود میزبانی این تور بسیار مهم بین‌المللی را به خود اختصاص دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.