کرج-جدایی فردیس از کرج داستان تاریخی و پرفرازونشیبی است که در طی ماه‌های گذشته مخاطبان بسیاری پیداکرده است.

جدایی«فردیس» از«کرج» حکایت شهری که روستا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، فردیس که جز مناطق شهری کرج محسوب شده و هزینه‌های خود را با دریافت از شهرداری کرج تأمین می‌کند و تاکنون ملزومات شهری خود را از این شهرداری تأمین کرده است حال مدتی است که ساز مخالف زده و خواهان جدایی از شهرداری کرج است.

باوجوداینکه مسوولان شهرداری کرج مدعی هستند که تبعیضی برای ارایه خدمات قائل نشده و حتی فراتر ازآنچه که باید به فردیس خدمت‌رسانی کردند اما برخی از مسئولان فردیس همچنان بر طبل جدایی می‌کوبند.

شهرداری صادق نیست

امام‌جمعه شهرستان فردیس از موافقان استقلال فردیس ومعتقد است که شهرداری کرج در خصوص درآمدها صادق نیست و درآمدهای پنهان خود را بیان نمی‌کند.

حجت‌الاسلام ایمانی  در اعتراض به شهرداری کرج در خصوص اقدام به فروش ۱۳ قطعه زمین در مناطق مختلف شهرستان فردیس با مساحت بیش از ۱۲هزار مترمربع بیان می‌کند: شهرداری کرج در نظر دارد با توجه به مستقل شدن شهرداری شهرستان فردیس (مناطق ۳ و ۱۰) با فروش املاک و دارایی این شهرستان آن را  تبدیل به یک سرزمین سوخته کند و پس‌ازآن ادعای عدم توانایی شهرستان فردیس را در اداره‌ امور خویش در بوق و کرنا کند.

وی گفت: شهرداری کرج می‌خواهد در این فرصت باقی‌مانده تا استقلال شهرداری فردیس نه‌تنها نیروهای انسانی باتجربه و خوب را از شهر خارج کند بلکه زمین‌ها و املاک مناسب را به نفع خود مصادره کند و حتی اقدام به سند زدن ساختمان‌هایی مانند ساختمان فرمانداری فردیس به نام شهرداری کرج  کرده است ادامه می‌دهد:چه‌بسا در صورت بررسی دقیق‌تر، زمین‌های دیگری نیز در سطح شهرستان فردیس وجود دارد تا این اقدام دوباره تکرار شود.

وی تأکید می‌کند: فروش این زمین‌ها به نام شهرداری کرج، مصداق عینی خیانت و ظلم به مردم فردیس است و مردم هرگز این ناجوانمردی را فراموش نخواهند کرد.

وی معتقداست: شهرداری کرج هیچ‌وقت درآمدهای پنهان خود را از شهرستان فردیس بیان نمی‌کند، تنها ارزش‌افزوده‌ی حاصل از منابع مالی و درآمدی شهرستان فردیس برای حل بسیاری از مشکلات این شهرستان کفایت می‌کند و جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که اگر فردیس منابع مالی زیادی برای شهرداری کرج نداشته باشد با استقلال شهرداری فردیس مخالفت نمی‌شد.

جدایی فردیس ظلم است

باوجوداینکه بسیاری از مسوولان و شهروندان جدایی فردیس از کرج را ضرورت می‌خوانند و بر استقلال این شهر پافشاری دارند اما عضو شورای اسلامی شهر کرج جداسازی فردیس از کرج را ظلمی بزرگ به مردم این منطقه می‌داند.

رضا شریفی ضمن مخالفت در خصوص جداسازی فردیس از کرج می‌گوید: جهت ممانعت از این کار شکوائیه‌ای از سوی مدیریت شهری کرج به دیوان عدالت اداری تنظیم می‌شود تا در این زمینه تجدیدنظر شود.

وی جدا شدن فردیس از کرج را خیانتی بزرگ دانست و گفت:حامیان این تصمیم در حق مردم فردیس کم‌لطفی کرده و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به‌جای می‌گذارند.

 شریفی تأکید می‌کند: ما نماینده مردم هستیم و به نمایندگی از مردم تصمیم می‌گیریم، این مصوبه برای مردم بسیار زیان‌بار بوده و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد خواهد کرد.

عضو شورای شهر کرج ادامه می‌دهد: تشکیل ادارات خدمات رسان در فردیس اقدامی ارزنده برای تسهیل امور شهروندان خواهد بود و منشا خدمات خواهد شد که ترافیک و آلودگی هوا را نیز کاهش خواهد داد، اما در خصوص مسایل شهری و خدمات شهری با مشکل شدید و غیرقابل‌جبران مواجه می‌شود.

 وی ادامه می‌دهد:این منطقه جزء مناطق شهری بوده که با تبدیل‌شدن به دهستان، مردم متضرر خواهند شد، درحالی‌که مردم باید از تصمیمات اتخاذشده برای آنان نفع ببرند.

«رکود» ارمغان جدایی

 قائم‌مقام شهردار کرج نیز در این خصوص اظهار می‌کند:جداسازی فردیس  از کرج شهرداری این منطقه را با رکود اقتصادی شدید مواجه می‌کند و به علت نزدیکی این منطقه با کرج و عدم دریافت خدمات مطلوب با مشکلات فراوان مواجه می‌شود که خسارات آن گریبان گیر شهرداری کرج خواهد شد.

محمدرضا رضا پور با بیان اینکه شهرهای اقماری که طی سال‌های گذشته به شهرستان تبدیل‌شده‌اند در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند می افزاید: این شهر ها نمی توانند کارهای بزرگ عمرانی انجام دهند و نباید این اتفاق در فردیس تکرار شود.
 

وی ادامه می دهد: طی چند سال گذشته 5 هزار قطعه زمین در فردیس تملک شده است که این اقدام به همت شهرداری کرج بوده و جداسازی آن از کرج مشکلات فراوانی را برای مردم این شهر ایجاد خواهد کرد.

 به گفته رضا پور طبق مصوبه هیأت وزیران مبنی بر تبدیل‌شدن فردیس به شهرستان بخشی از مناطق شهری فعلی فردیس تبدیل به روستایی گردیده که کاهش قیمت و مضرات اقتصادی برای شهروندان داشته و با محدودیت‌های مواجه خواهد شد.

علی ترکاشوند شهردار کرج نیز درخواست کرده است تا دادخواستی مبنی بر عدم جداسازی فردیس از کرج در صحن شورا قرائت و جلسه‌ای با حضور دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم در این خصوص برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.