یک مسئول در میدان نفتی الشراره واقع در غرب طرابلس امروز از بازگشایی این میدان پس از دو سال تعطیلی خبر داد.

میدان نفتی الشراره لیبی فعالیت خود را از­سر گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، یک مسئول در میدان نفتی الشراره امروز چهارشنبه گفت که همزمان با اعلام بازگشایی خطوط لوله اصلی نفت از سوی موسسه ملی که میدان الشراره را به بندر الزاویه مرتبط می­سازد، این میدان فعالیت­های خود را ازسر گرفت.

یک گروه مسلح از گروه­های وابسته به ژنرال خلیفه حفتر چهارشنبه گذشته بازگشایی خطوط لوله مذکور را اعلام کرده بود.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، خط لوله مذکور که خط اصلی و تنها خط در غرب طرابلس است، از اواخر سال ۲۰۱۴ پس از آنکه نیروهای وابسته به دولت «نجات ملی» کنترل میدان الشراره را بدست گرفت، گردان­های الزنتان که متحد خلیفه حفتر است، خطوط لوله مذکور را بست.

بر اساس این گزارش، این مسئول لیبی با اشاره به ازسرگیری فعالیت چاه­های نفتی در میدان الشراره، گفت که طی ساعات آینده نفت به بندر الزاویه واقع در ۴۰ کیلومتری غرب طرابلس پمپاژ می­شود.

وی افزود که تعیین سقف تولید دشوار است زیرا برخی از چاه­ها نیاز به مرمت دارد اما به تدریج تولید افزایش یافته و به میانگین عادی روزانه ۳۴۰ هزار بشکه خواهد رسید.

میدان نفتی الشراره که میانگین تولید روزانه آن ۳۴۰ هزار بشکه بود، در صحرای مرزوق (جنوب غربی لیبی) واقع شده است.

لیبی که بیشترین ذخایر نفتی در آفریقا را داراست پیش از انقلاب مردمی در این کشور در سال ۲۰۱۱ روزانه ۱.۶ میلیون بشکه نفت تولید داشت اما طی ۵ سال گذشته در نتیجه حوادث سیاسی و امنیتی این کشور تولیدات نفتی و صادرات آن به شدت کاهش یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.