مشهد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته غربی، بانوان در قالب استقلال، استثمار می‌شوند تأکید کرد: متأسفانه ازدواج سفید به نفع خشونت است چراکه بانوان در این نوع ازدواج بیشتر مورد خشونت قرار می‌گیرند.

کشورهای غربی در قالب استقلال بانوان را استثمار می کنند/روش های جاهلیت تغییر کرده است

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم پور ازغدی در جلسه بررسی دلایل خشونت علیه بانوان در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه در جوامعی که حجاب و اخلاق جنسی رعایت نمی‌شود خشونت علیه بانوان بیشتر است اظهار داشت: دلایلی از جمله مصرف شراب، خودمحوری، ازدواج سفید و تبعیض جنسیتی عوامل ایجاد خشونت علیه بانوان محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عدم رضایت دختر برای ازدواج را نوعی خشونت علیه بانوان برشمرد و گفت: اسلام علاوه بر اینکه ازدواج بدون رضایت دختر را باطل عنوان می‌کند، با همه خشونت‌های علیه بانوان نیز مخالف است.

وی با اشاره به اینکه آسیب رساندن به طبیعت در قالب آلوده کردن آب و هوا، آتش زدن درختان و آزار و اذیت حیوانات نوعی از خشونت است اضافه کرد: در دین اسلام، صدمه زدن به هر موجودی، شرک به خدا محسوب می‌شود و در این راستا، پروردگار در قرآن کریم خطاب به مسلمانان، شرک آنها به‌خود را گناهی نابخشودنی و جهنمی عنوان کرده است.

رحیم پور ازغدی با تأکید بر اینکه در جاهلیت عرب قبل از اسلام، مردان نگاه مادی به بانوان داشتند و آنها را جنسی ضعیف در نظر می‌گرفتند یادآور شد: متأسفانه در دنیای مدرن امروز نیز جاهلیت در قالب از بین بردن شرایط اجتماعی و فرهنگی بانوان وجود دارد بنابراین روش‌های جاهلیت تغییر کرده اما از بین نرفته است.

وی رقابت مردان با بانوان در ثروت و قدرت را عاملی برای ایجاد خشونت عنوان کرد و افزود: خشونت نتیجه نوعی جهان‌بینی اشتباه در جوامع است که تا زمانی که جهان‌بینی مذکور از بین نرود، بی‌تردید خشونت نیز از بین نمی‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.