مشهد- دو راننده اهل کوهدشت لرستان که برای گرم کردن داخل اتاق خودرو نسبت به روشن کردن گاز پیک نیک اقدام کرده بودن به علت گاز گرفتگی به خواب ابدی فرو رفتند.

گاز پیک نیک ۲ راننده کوهدشتی را به خواب ابدی فرو برد

به گزارش قدس آنلاین، ‌ معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر مشهد گفت: وقوع حادثه مشکوک به گازگرفتگی روز سه شنبه توسط عوامل قضایی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه شماره دوم را به محل حادثه واقع در پارکینگ خودروهای سنگین میدان شهید عباسپور اعزام کرد.

آتشپاد سوم مهدی رضایی با اشاره به خارج کردن دو مرد حادثه دیده از کابین کامیونت اظهار کرد: آتش نشانان با بازکردن در کابین کامیونت، راننده ۴۸ ساله و مرد ۲۵ ساله ای را خارج کردند و در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ آنها را تایید کردند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد گفت: اجساد برای بررسی علت دقیق وقوع حادثه به پزشکی قانونی منتقل شدند.

گاز مونواکسیدکربن یک گاز بسیار سمی و خطرناک است. افرادی که در یک فضای بسته در معرض استنشاق این گاز قرار می گیرند ابتدا احساس سستی و خواب آلودگی می کنند و در صورتی که هرچه سریعتر مکان را ترک نکرده و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می شوند. زمانی که فردی بر اثر گاز مونواکسیدکربن مسموم می‌شود به سرعت این گاز با گلبول‌های قرمز خون ترکیب شده، به همین دلیل جایگزین اکسیژن بافت شده و در نهایت منجر به خفگی در کل بافت‌های بدن می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.