اعهواز-رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه مسجد سلیمان به عنوان خاستگاه ثروت ملی بیشترین نرخ بیکاری را دارد افزود: باید در مدیرت خود تجدید نظر کنیم.

مسجد سلیمان خاستگاه ثروت ملی بیشترین نرخ بیکاری را دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عبدالمجید ناصری نژاد در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت حفاری خوزستان بیان کرد: اگر به ظرفیت‌های استان در جهات مختلف از جمله ظرفیت‌های انسانی توجه شود، می‌توانیم شاهد تحول در تمام زمینه‌ها در استان باشیم و از این نظر که نسبت به استان خوزستان کم توجهی می‌شود، گله‌مند هستیم.

وی ادامه داد:  از مسئولان کشوری می‌خواهیم توجه خود را نسبت به استان بیشتر و به ظرفیت‌های خوزستان بیشتر از گذشته اعتماد کنند زیرا خوزستان متعلق به ایران است و اگر از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده می‌شد، می‌توانستیم عملکرد بهتری را شاهد باشیم و مشکلات استان را کاهش دهیم.

وی با بیان این‌که خوزستان خاستگاه نفت است و عواید این صنعت نیز باید به این استان برسد، افزود: از ظرفیت‌های فنی و مدیریتی موجود در خوزستان باید استفاده بیشتری شود اما از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

ناصری نژاد تصریح کرد: نفت ملی است اما خاستگاه آن خوزستان است و مردم استان هستند که زحمت نفت را می‌کشند و با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند بنابراین باید به استان خوزستان توجه کرد و مشکلات این استان را در سطح کشوری دید و برای حل آن‌ها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه چرا باید مسجدسلیمان رقم اول نرخ بیکاری را در کشور دارا باشد، عنوان کرد: مگر همین مسجدسلیمان نبود که بهترین شهر در سالیان گذشته بود و اکنون چه بلایی است که به خوزستان وارد شده و در این زمینه نگران آن هستیم که روزی برسد که کل خوزستان مانند مسجدسلیمان شود.

ناصری نژاد عنوان کرد: در بحث آلودگی‌، فقر، مهاجرت، ‌مردم خوزستان لایق چنین مشکلاتی نیستند و نباید به این شکل زندگی کنند زیرا خوزستان خاستگاه نفت است و باید به این استان توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: خوزستان اکنون در ردیف ۲۲ توسعه کشور قرار دارد و در بسیاری از شاخص‌ها رده آخر متعلق به خوزستان است و این مساله در شان مردم استان نیست. بنابراین باید محرومیت‌ها از چهره زیبای استان برداشته شود.

ناصری نژاد ادامه داد: در برنامه ششم با تلاش و حمایت‌هایی که از سوی نمایندگان انجام گرفت، ۳ درصد از سهم درآمد حاصل از صادرات نفت باید به مناطق نفتخیز تعلق گیرد اما در این زمینه معتقد هستیم که حداقل سهم  مناطق نفت خیز ۱۰ درصد از کل تولید است که باید آن را به استان‌های نفتخیز بپردازند.

وی خطاب به مسئولین غیر بومی نفت گفت: باید از نیروهای بومی استان در مسئولیت‌های استانی استفاده شود و این تاکید و مطالبه جدی ما است زیرا صددرصد خانواده‌های خوزستانی درگیر مشکلات بیکاری هستند. همچنین لازم است به شرکت‌هایی که در استان فعالیت می‌کنند کمک کنیم تا بتوانند کار کنند و به ایجاد اشتغال بپردازند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما کار خلاف قانون نمی‌خواهیم اما می‌توان قوانین را منعطف و در این زمینه به مردم استان کمک کرد تا شاهد ایجاد اشتغال بیشتر در استان باشیم و امیدواریم روند توجه به استان خوزستان بیشتر شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.