ساری- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از صدور ۵۱ پروانه اقامتگاه بومگردی در یکسال گذشته خبر داد.

بیشترین تقاضای بومگردی در مناطق ییلاقی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل گردشگری مازندران، مهران حسنی به استقبال خوب گردشگران از بومگردی اشاره کرد و افزود: بیشترین درخواست پروانه بومگردی در مناطق ییلاقی و کوهستانی بوده و ساری، کیاسر، نوشهر، هزارجریب نکا، جنت رودبار تنکابن و جواهرده رامسر بیشترین تقاضا را داشته اند.

وی با بیان اینکه بومگردی ۱۲ اشتغال مستقیم و ۵۰۰ اشتغال غیرمستقیم در مازندران ایجاد کرده است، ظرفیت اقامتگاه های بومگردی استان را ۱۸۰۰نفر اقامت شب ذکر کرد.

معاون گردشگری مازندران با بیان اینکه جاذبه های فرهنگی و آداب  و رسوم مناطق مختلف موجب جذابیت بیشتر بومگردی و استقبال چشمگیر گردشگران شده است، خاطرنشان کرد: روستائیان می توانند با استفاده از ظرفیت های بومی، محصولات خود از جمله صنایع دستی را به مسافران ارائه کنند.

حسنی رونق بومگردی را موجب افزایش درآمد خانوارهای روستایی و بدنبال آن جلوگیری از مهاجرت دانست و گفت: مجوز اقامتگاه های بومگردی به شرط حفظ معماری و بافت سنتی منطقه صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ واحد بومگردی برای دریافت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال به صندوق کارآفرین امید معرفی شدند، یادآور شد: ارائه خدمات در بومگردی بصورت خانوادگی بوده تا میهمانان با شیوه زندگی سنتی منطقه آشنا شده و از غذاهای محلی بهره ببرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.