اصفهان- مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: پیروزی‌های حلب سبب شکست ائتلاف دشمنان شده و ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و حزب‌الله در حلب پیروز شده است.

پیروزی در حلب خط بطلان بر ائتلاف دشمن کشید/آمریکا به دنبال تک قطبی سازی قدرت در دنیاست

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر سید یحیی صفوی صبح پنجشنبه در یادواره شهدای اطلاعات عملیات نیروی زمینی سپاه در منطقه اصفهان اظهار داشت: حسینیه ثارالله یاد و خاطره جنگ را برای من زنده می‌کند، هزاران نفر از رزمنده‌های ما از همین حسینیه به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.

وی افزود: مقام شهادت به معنای استقرار حاکمیت الهی در قلب انسان است، شهید به مقام تسلیم، صدق و اخلاص می‌رسد، شهید دیگر خود را نمی‌بیند، بلکه خدا را می‌بیند. شهیدان ما چیزی را دیدند که ما ندیده‌ایم و درب‌هایی بر روی آن‌ها باز شد که به روی ما بسته است، شهدای ما هم‌اکنون هم در عالم برزخ در حال رشد است.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان همه هستی خود را فدای ایران کردند و بدون تردید حماسه شهدای دفاع مقدس و شهدای اطلاعات در راستای شهدای کربلا مفهوم و معنا پیدا می‌کند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: تجلی خون شهیدان شما آزادی عراق از دست دیکتاتوری صدام بوده و اگر امروز حلب آزاد می‌شود مدیون شهدای مدافع حرم و رهبری فرمانده کل قواست که فرمانده بلاد مسلمین است.

وی ادامه داد: اتفاقی نظیر حماسه اربعین حسینی امسال و راهپیمایی ۲۰ میلیون نفری در هیچ جای جهان وجود ندارد و سئوال این است که آیا این‌ها بشارت برای ظهور امام زمان(عج) نیست؟

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه شهیدان اطلاعات حماسه آفریدند، خاطرنشان کرد: نقش نیروهای اطلاعاتی در پیروزی‌ عملیات‌های بزرگ بسیار موثر بود در واقع اطلاعات درست این شهدا بود که سبب پیروزی در جنگ شد و اگر شهدای اطلاعات نبودند، در جنگ پیروزی به وجود نمی‌آمد.

وی گفت: امروز اطلاعات در دنیا، به صورت لحظه‌ای شده و اگر چه آمریکا در تک‌قطبی کردن قدرت دنیا سعی بسیاری کرده، اما دنیا در حال چند قطبی شدن و بروز قدرت‌های جدید است، امیدواریم قدرت‌ جهان اسلام در قرن جدید در دنیا حاکم شود.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه فضای امروز، عرصه تهدید و فرصت برای کشور است، اظهار داشت: با توجه به این موضوع، باید به قدرت درون‌ساز متکی باشیم، قدرت ملت ما قدرتی درون‌ساز است. امید به بیگانه و خارجی‌ها شکست در پی دارد، پیروزی‌های حلب سبب شکست ائتلاف دشمنان شده و ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و حزب‌الله در حلب پیروز شده است.

وی با بیان اینکه ساز و کارهای سوریه اگر چه سیاسی است ولی روابط جدیدی در حال شکل‌گیری قابل تامل بوده است، خاطرنشان کرد: فرآیند تصمیم‌گیری و هدایت عمل، نیازمند دانش فردی، گروهی و مکانیزم‌های تصمیمات است. در دفاع مقدس یک طرف ما و یک طرف عراق قرار داشت، اما اطلاعات صحیح که از خط مقدم به لشکر می‌رسید، فرمانده را قادر به تصمیم‌گیری درست می‌کرد.

سرلشکر صفوی با اشاره به اشراف عملیاتی نیروهای داخلی در زمان جنگ هشت ساله خاطرنشان کرد: ما در زمان جنگ، اشراف اطلاعاتی قابل توجهی بر دشمن داشتیم و امروز نیز باید اشراف اطلاعاتی نسبت به دشمن داشته باشیم.

مدیریت بحران در کشور نداریم

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: باعث تاسف است که با چند سانتی‌متر برف در نقطه‌ای از کشور، آب و برق استانی قطع می‌شود و این نشان می‌دهد که نمی‌دانیم اوضاع کشور به چگونه است.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر کشور نشان از این دارد که مدیریت بحران نداریم، تصریح کرد: متأسفانه مدیران ما مدیریت بحران نیاموخته‌اند اما باید در همه مسائل اعم از قاچاق، گمرک، ترافیک، هوانوردی، مدیریت سلامت و فضای مجازی و دیگر مسائل اطلاعات درستی داشته باشیم.

سرلشکر صفوی بیان کرد: هم اکنون عنصر اطلاعات در مسائل امنیت ملی، فرهنگی و اجتماعی و سیاست برای تصمیم‌گیری‌های مسئولان کشوری و لشکری نقش منحصر به فردی است و باید بدانیم در ۵ سال آینده برای آسایش مردم و عبور از مشکلات باید چه کنیم.

وی گفت: از مردم و مسئولان ۳ استان منطقه اصفهان این درخواست را دارم همچون شهدای اطلاعات با یکدیگر همدل باشند تا با در کنار یکدیگر بودن سبب پیروزی شود، هم‌افزایی عناصر اطلاعاتی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی سبب پیشرفت کشور می‌شود.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: شهیدان و نیروهای مسلح، امنیت کشور را در منطقه ناامن اطراف ما برقرار کرده‌اند، پس هم‌اکنون مسئولان کشوری باید از این فرصت افتخارآفرین امنیت برای رفع مشکلات قدم‌های بزرگ‌تری را بردارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.