رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای تصریح کرد که میراث رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا ظرف یکسال آینده از بین خواهد رفت.

رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا: میراث اوباما ظرف یکسال آینده از بین خواهد رفت

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری فارس؛ «نیوت گینگریچ» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» تأکید کرد که میراث «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا یکسال بعد از پایان دوران ریاست‌جمهوری وی از بین خواهد رفت.

گینگریچ ضمن انتقاد از اوباما گفت: «آنچه شاهد آن هستید، مردی (اوباما) است که متوجه می‌شود که به صورت ناگهانی ۹۰ درصد از میراث وی از بین می رود زیرا او کار دشوار و جدی تصویب لوایح را پیش نبرده است».

وی ادامه داد: «شروع روز اول (ریاست‌جمهوری ترامپ) زمانی است که ترامپ تمامی دستورات اجرایی اوباما را شروع به لغو می‌کند و ظرف یکسال نیز صرف از بین بردن باقی آن (میراث) اوباما می‌شود».

پایگاه هیل وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد، ترامپ متعهد شده است زمانی که قدرت را به دست بگیرد، تمامی دستورات اجرایی اوباما را لغو خواهد کرد.

گینگریچ ادامه داد: «ترامپ یک معامله‌گر بسیار خوب است و گمان می‌کنم او با افراد زیادی وارد معامله شود».

بر اساس گزارش رویترز، اوباما به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای سیاست‌ خارجی دوران ریاست‌جمهوری خود، از اختیار صدور احکام اجرایی به منظور هموار کردن مسیر سد شده توسط کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان در روند اجرای برنامه‌های وی، استفاده کرده است.

قانون اساسی آمریکا این قدرت را به رئیس‌جمهور این کشور داده است تا از این اختیار و قدرت برای پیشبرد مسائل مربوط به سیاست خارجی و برنامه های خود در این زمینه استفاده کند. هم رؤسای جمهوریخواه و هم دموکرات از این قدرت برای صدور احکامی اجرایی در این مسیر بهره برده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز چندی پیش گزارش کرده بود، اوباما امیدوار بود تا بتواند میراث خود را به «هیلاری کلینتون» دموکرات که پیشتر وزیر خارجه وی بوده واگذار کند اما کلینتون رقابت‌های انتخاباتی را به رقیب جمهوریخواه خود که یک تاجر و میلیاردر است واگذار کرد؛ شخصی که تا کنون نه سمت اجرایی در دولت‌های ایالتی و فدرال داشته و نه در ارتش آمریکا خدمت کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.