۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 485815

در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاههای سبز کشور با حضور معصومه ابتکار معرفی و تقدیر شدند.

دانشگاه‌های سبز کشور معرفی شدند

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، صدرالدین علیپور مشاور رییس و مدیرکل دفتر پژوهش و توسعه فناوری های محیط زیست در این مراسم با تشریح فرآیند انتخاب دانشگاه سبز با هماهنگی های انجام شده با وزارت علوم و در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری فی مابین برای انتخاب و معرفی دانشگاه  سبز، گفت: ایجاد دانشگاه‌های سبز برتر در کشور در راستای تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، فناوری و تحقیقات است وامسال برای نخستین بار شاهد انتخاب دانشگاه های سبز برتر در کشور هستیم و این موضوع نوید بخش آینده ای روشن در این حوزه است.

به گفته وی، دستورالعمل دانشگاه سبز و فرمهای مربوطه برای استانها ارسال و با هماهنگی ادارات کل محیط زیست استانها، نسبت به دریافت و ممیزی اولیه مدارک و بازدید از دانشگاهها اقدام شد. و سپس نتایج توسط کمیته علمی در ستاد بررسی و دانشگاههای برتر در این حوزه انتخاب شدند.

در این مراسم دانشگاه زنجان رتبه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بطور مشترک رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دانشگاه بوعلی سینا همدان بطور مشترک حائز رتبه سوم در کشور شدند و روسای این دانشگاه ها مورد تقدیر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفتند.

خلیل جمشیدی، محمود مدرس هاشمی، علی عباسپور طهرانی فرد، منوچهر مهرام، منصور غلامی به ترتیب روسای دانشگاه های زنجان، صنعتی اصفهان، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، علوم پزشکی قزوین و بوعلی سینا همدان هستند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

متن لوح تقدیر دانشگاه های سبز به امضاء معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بدین شرح است:

«حفظ و حراست از محیط زیست در گرو تلاش انسان هایی است که دلشان سرشار از عشق به خداوند تعالی و مخلوقات اوست. بدیهی است نقش دانشگاه در فرآیند ارتقاء تفکر و اندیشه حفاظت و صیانت از محیط زیست ممتاز و بی بدیل است. در این راستا، تلاشتان را در راه پیشبرد اهداف محیط زیست در دانشگاه و کسب عنوان دانشگاه سبز ارج می نهیم.

امید است با ادامه این راه و همیاری همه همراهان دانشگاهی، مفهوم واقعی توسعه پایدار در سرزمین عزیزمان محقق شود.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.