یزد- معاون پارلمانی رئیس جمهوری در بازدید از واحد تولیدی کاشی در شهرستان اشکذر گفت: اولویت توسعۀ اقتصادی و اشتغال از مهمترین برنامه‌های دولت یازدهم و همچنین مدیریت استان یزد می‌باشد

حمایت از واحدهای تولیدی از راهبردهای اصلی دولت است/اشتغال، مهمترین مسئله کشور

به گزارش قدس آنلاین، صبح پنجشنبه، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «سیدعلی عزالدینی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، «عباس حیدری» مدیرکل حوزۀ استاندار، «محمدعلی شاه‌حسینی» فرماندار اشکذر و جمعی از مسئولان استان در حوزۀ صنعت و معدن از واحدهای مختلف شرکت کاشی عقیق در شهرستان اشکذر بازدید کردند و معاون پارلمانی رئیس جمهوری در حاشیۀ این بازدید گفت: امروز کشور در مسیر بازسازی و رونق اقتصادی قرار گرفته است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری بیان کرد: دولت یازدهم در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی، عدم توازن قیمت ارز، تورم ۴۵ درصدی، رشد منفی اقتصادی و تحریم ظالمانه ادارۀ کشور را به‌دست گرفت.
«حسینعلی امیری» تصریح کرد: از این‌رو در مرحلۀ نخست مهار تورم ۴۵ درصد را در دستور کار قرار داد در حالی‌که عده‌ای رسیدن این نرخ را به پنج یا شش درصد یک رویا تصور می‌کردند اما دولت این رویا را به واقعیت تبدیل کرد.
امیری افزود: نرخ رشد ۷.۴ درصدی امروز کار فوق العاده‌ای است که توسط دولت روحانی صورت گرفت که آثار آن در بخش‌های مختلف جامعه محسوس است.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: در ابتدای فعالیت دولت، تعدادی از واحدهای تعطیل شده در شرایط سقوط قیمت نفت و تاثیر در کاهش رونق اقتصادی قرار داشتند با این حال عمده واحدهای کوچک و متوسط دوباره فعالیت خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر سایه سنگین تحریم و سقوط شدید قیمت نفت را داشتیم اما نه تنها استقراض نکردیم بلکه در صندوق ذخیره ارزی کشور نیز واریزی داشتیم.
امیری افزود: دولت منویات مقام معظم رهبری را در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی به جد پیگیر بوده و در استانها هم باید این موضوع بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.
وی فعالیت در حوزه اقتصادی را جهاد اقتصادی عنوان و اضافه کرد: امروز اشتغال، مهمترین مسئله کشور است که گسترش آن نیازمند حمایت بخش خصوصی است ضمن آنکه مردم و بخش خصوصی باید همچون دوران دفاع مقدس تمام همت خود را برای حمایت از اشتغال و رونق اقتصادی به کار گیرند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ادامه گفت: عمده تولید کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می شود که باید در راستای سیاست های دولت و اقتصاد مقاومتی از این بخش حمایت شود.
وی اضافه کرد: اولویت استان بر محور اشتغال و حمایت از واحدهای تولید و رونق کارخانه های کاشی و سرامیک قرار داده شده که امیدواریم شاهد پیشرفت استان باشیم.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.