بجنورد- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده از وزارت راه و شهرسازی، اجرای آزاد راه میامی-سنخواست به مناقصه گذاشته می شود.

آزاد راه میامی-سنخواست به مناقصه گذاشته می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی قوامی صبح پنج شنبه در نشست شورای برنامه ریزی خراسان شمالی اظهار داشت: این آزاد راه به طول ۱۴۰ کیلومتر به مناقصه می رود و تلاش داریم تا ادامه آن نیز پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح راه سازی، بار ترافیکی نیز در آن بیشتر می شود گفت: به یقین اجرای این آزاد راه برای سرمایه گذار صرفه خواهد داشت.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتبار اجرای پروژه راه سازی میامی به جاجرم سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان بود و امسال اعتبار این طرح به ۱۰ میلیارد تومان کاهش یافته است بنابراین با پیگیری انجام شده، این پروژه تبدیل به آزاد راه شد تا بتوان از این ظرفیت به اجرای آن سرعت داد.

وی گفت: این استان هنوز آزاده راه ندارد و از زیرساخت ها در این زمینه بسیار ضعیف است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: زیرساخت های استان برای جذب سرمایه گذار ضعیف است و هنوز در حمل و نقل هوایی و ریلی مشکلاتی در فرودگاه و راه آهن وجود دارد.

قوامی در بخش دیگر سخنان خود از جذب نشدن سهم استان از اسناد خزانه اسلامی گفت: تنها ۱۴میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی معادل ۱۰ درصد از سهم ۱۱۴ میلیارد تومانی استان از این اسناد جذب شده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی نباید توقع تزریق پول نقد داشته باشند اظهار داشت: در این شرایط، اسناد خزانه یک ظرفیت مناسب به شمار می رود و دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند تا این اعتبار را جذب کنند و اگر دستگاه اجرایی و یا شهرستانی توان جذب را ندارد باید این اعتبار میان دستگاه ها و شهرستان های دیگر جابه جا شود.

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: از مدیران دستگاه های اجرایی انتظار می رود تا برای جذب سهم استان از اسناد خزانه اسلامی تلاش کنند.

محمدرضا صالحی اظهار داشت: اسناد خزانه اسلامی ابلاغ شده زمان زیادی تا سر رسید این اسناد نمانده است بنابراین دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم را درزمینه جذب این سهم انجام دهند.

وی افزود: باید اجازه داده شود تا اسنادی که قابلیت جذب آن توسط دستگاه های اجرایی و یا شهرستان ها وجود ندارد، میان سایر دستگاه ها و شهرستان ها جابه جا شود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه ها و فرمانداری ها اعتبارات خود را بررسی کنند و در صورتی که در جذب اسناد مشکل دارند، موارد را منعکس کنند تا از ظرفیت های اسناد خزانه در دستگاه ویا شهرستان دیگری استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: دستگاه ها وفرمانداری هایی که می توانند بیش از سهم خود، اسناد خزانه جذب کنند، برای جذب مبالغ جدید برنامه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.