وزیر کشور گفت: دولت آنچنان که اعتقاد داشت نتوانست خدمات ارائه دهد در تلاش است تا بیش از این خدمات محقق شود.

دولت آنچنان که اعتقاد داشت نتوانست خدمات ارائه دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،

عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در نشست مشترک با شهرداران، رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دهیاران اظهار داشت: کشور ایران اسلامی از ظرفیت بسیار بالایی نیروی انسانی برخوردار است به طوری که بیش از 34 هزار دهیار در سطح روستاهای کشور فعال هستند که از حداقل سواد قابل قبول و تجربه بسیار بالایی برخوردارند.سطح سواد فوق دیپلم و لیسانس کف مدرک دهیاران است.

وی بیان کرد:‌ شوراهای اسلامی نعمت بزرگی است که باید شکرگزار این نعمت باشیم چرا که انتخابات این شوراها ظرفیت عظیمی را در کشور ایجاد کرده است.

وزیر کشور تصریح کرد: توسعه پایدار مبتنی بر اراده و بر اساس همت مردم شکل می‌گیرد بنابراین دهیاران و شورها به عنوان مدیران روستایی باید فعالیت در روستاها را در بر اساس ظرفیت‌های انسانی و سرمایه‌ای خود روستاها و شهرها فعال کنند که همان اقتصاد مقاومتی است و تنها راه نجات مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود. 

رحمانی‌فضلی ضمن تشریح و تبین سیاستها و راهکارهای اقتصاد مقاومتی ادامه داد: نیروی انسانی، تفکر، خلاقیتها و افزایش تولید از اساس اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: افزایش ظرفیتها و استفاده بهینه از منابع و امکانات درون‌زا و برون‌گرا بودن، استفاده از تکنولوژی همه اینها به افراد و نوع مدیریت آنها بر می‌گردد.

وزیر کشور خطاب به دهیاران و شوراها گفت: سرنوشت مردم روستا در دستان شماست در حال حاضر با تغییرات بسیار عظیم در عرصه‌های مختلفی همچون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در روستاها مواجه هستیم و نمی‌توانیم با تکیه بر تصمیمات دولتی به تنهایی به تمامی نیازها پاسخ دهیم؛‌ لذا مشارکت مردمی در این امر مهم ضروری است.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: از آنجایی که تولید مبتنی بر علم شده و به نوعی دانش‌بنیان بوده است دهیاران و شوراها باید تلاش کنند تا زمینه بروز استعدادها را در این مناطق فراهم کنند.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات در سال 93 افزود: در این سال رقم خوبی به روستاها در قالب تجهیزات اعطا شد اما در سال 94 و 95 به دلیل کاهش قیمت نفت این روند دچار خلل اساسی شد. امید است در 3،4 ماه آینده و بنا بر قولی که رئیس‌جمهور دادند خلأ ایجاد شده جبران شود.

وزیر کشور عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم تا این اتفاقات خوب رخ دهد و شوراها و دهیاران خود شهر و روستای خود را اداره کنند. این قشر از جامعه باید در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی نیز همچون حوزه‌های اجتماعی فعال باشند چرا که با جامعه زنده‌ای همچون روستا سروکار دارند که می‌توان در بخش‌های مختلف به مردم خدمات ارائه داد.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: جامعه روستایی را نمی‌توان اداره کرد مگر اینکه به ابعاد و تغییرات آن واقف باشیم و این واقف بودن نیازمند پیشرفت علم و توسعه آن است. دهیاران و شوراها باید مشاوران خوبی باشند تا بتوانند روستاهای در حال تغییر را مدیریت کنند.

وی همچنین افزود: دهیاران و شوراها محور مدیریت شهر و روستا هستند و بی‌نیاز از مشورت و یا علم، دانش و تجربه دیگران نیستند اگر کسی چنین فکری کند از الفبای مدیریت بی‌خبر است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه خاطرنشان کرد:‌ در کنار اقتصاد مقاومتی که از منویات مهم مقام معظم رهبری است. معظم‌له به مسائل جدیدی همچون آسیب‌های اجتماعی تأکید فراوان دارند و تشکیل جلسات مستمر با مسئولان نشان از اهمیت این موضوع است.

رحمانی‌فضلی گفت: آسیب‌های اجتماعی یک موضوع اجتماعی است و راه‌حل آن نیز اجتماعی بوده که به دستان خود مردم مرتفع می‌شود. نمی‌توان با این آسیب‌ها مقابله کرد مگر با حضور و مشارکت مردم. مردم زمانی پای کار هستند که مسئولان به آنان اعتماد کنند. آن وقت است که مردم با تمام جان و دل پای کار آمده و همچون گذشته دولت را در رفع مشکلات و موانع یاری دهند. دولت معتقد است که همه امور به دست مردم محقق می‌شود و خود به تنهایی نمی‌تواند در همه امور موفق باشد. موفقیت دولت نیازمند مشارکت مردم است.

وی بیان کرد: دهیاران و شوراها با مدنظر قراردادن واگذاری امور به بخش مردمی از هم‌اکنون این مهم را در روستاها و شهرها شروع کنند چرا که دولت به مشارکت مردم در همه مراحل معتقد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.