رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: دولت هیچ برنامه مشخصی در استان هرمزگان برای عرضه محصولات کشاورزان در بازار ندارد و باعث فشار آمدن به کشاورزان شده است.

بی برنامگی دولت در عرضه مناسب دسترنج کشاورزان در بازار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حسین هاشمی تختی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، بیان داشت: یکی از دغدغه های ما افزایش مشارکت مردم در تولید و فعالیت های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تحلی شده در جهش نولید و رفع موانع اقتصادی است، عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی این است که نمی توانیم مردم را هدایت کنیم. تسهیلاات را پرداخت می کنیم ولی در هدایت و نظارت بر خروجی آن با مشکل روبرو هستیم.

هاشمی تختی خاطرنشان کرد: متخصصین زیادی در استان داریم که نتوانسته ایم از این به خوبی استفاده نکرده ایم.

وی گفت: سئوال است که چرا سهم بهره وری و بهر مندی از نیروی انسانی در استان هرمزگان کم است، چرا در تمام استانها استانداران بومی هستند به غیر از استان هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان، یکی از خواسته های ما انتصاب یک استاندار بومی است.

وی ابرازداشت: صنایع استان هیچ نقشی در توسعه استان ندارند، در ورزش، بهداشت و آموزش هیچ کمکی نکرده اند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس افزود: جمعیت استان مشخص است اما در زمان آمارگیری بسیاری از جمعیت استان به نام استانهای خودشان ثبت نام کرده اند و این در برنامه ریزی توسعه استان خلل جدی ایجاد می کند.

وی افزود: استان هرمزگان یک استان مرزی و تجاری است، در بحث کالا نگاه درستی به قاچاق نیست، یک روستایی در استان زمانیکه کالایی را وارد استان می کند به عنوان یک قاجاقچی با آن برخورد می کنند و این باید اصلاح شود.

هاشمی تختی با بیان این نکته که یکی از مشکلات اساسی استان کشاورزی است، بیان داشت: هر ساله در فصل تولید محصولات کشاورزی شاهد بی برنامگی هستیم و کشاورزان محصولاتشان را در جاده ها رها می کنند، دولت یک برنامه مناسب برای عرضه دسترنج کشاورزان در بازار ندارد و هر ساله شاهد حرام شدن محصولات کشاورزی خارح از فصل در استان هرمزگان هستیم.

وی عنوان کرد: برای آنکه از مهاجرت کشاورزان به شهرها جلوگیری شود باید تدابیری برای حل مشکل کشاورزان اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.