کرج- نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود یک هزار و۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در البرز گفت: در آینده با مشکل جدی به عنوان نخاله ساختمانی در این استان روبرو خواهیم بود.

نخاله های ساختمانی یکی از مشکلات پیش روی البرز  است

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد کولیوند روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه راه اندازی کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی در البرز ضروری است افزود: با این میزان بافت فرسوده تا ۱۵ سال آینده با بحث نخاله های ساختمانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: البرز با همه انواع زباله ها شامل خانگی،صنعتی، بیمارستانی ، نخاله های ساختمانی مواجه هستیم بنا براین این امر ضرورت توجه به بحث مدیریت پسماند را دو چندان می سازد.

کولیوند گفت: روزانه شاهد تولید یک هزار و۷۰۰ زباله هستیم که اگر قرار است عملیات مکانیزه انجام بدهیم یک تصمیم منطقی ۱۰۰ساله بگیریم بنابراین باید نوع سرمایه گذاری در زباله را نگاه جدی را داشته باشیم.

نماینده مردم کرج گفت: امروز شاهد آن هستیم که کشورهای پیشرفته اقدامات موثری دراین زمینه داشته اند که لازم است ما نیز به تدبیر بپردازیم.
وی تاکید کرد:این نکته را باید مورد توجه قرار داد که جمعیت سه میلیون نفری البرز کم نمی شود بلکه زیادتر هم خواهد شد بنابراین در پسماند درصورت بی توجهی با مشکلات جدی مواجه می شویم.

کولیوند اضافه کرد: تصمیم منطقی دراین زمینه گرفته شود و۲۰۰هکتاری که منابع طبیعی ۱۰۰ هکتاری را تحویل داده برای توسعه منطقه دفع حلقه دره ،مسکن بوده است می شود زباله ها را تبدیل به کمپوست کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.