مشهد- طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی ۲۸ قرارگاه محرومیت زدایی جهادگران رضوی در شهرستان های استان خراسان رضوی راه اندازی شد.

۲۸ قرارگاه محرومیت زدایی با عنوان«جهادگران رضوی» آغاز به کارکرد

به گزارش قدس آنلاین، عضو قراراگاه مرکزی محرومیت زدایی جهادگران رضوی در مراسم جهادگران رضوی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی، به برنامه‌ها و اهداف مشترک آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی و دانشجویی در حوزه محرومیت زدایی اشاره و عنوان کرد: قرارگاه های شهرستانی محرومیت زدایی جهادگران رضوی زیر نظر قرارگاه مرکزی استانی که از همکاری آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی و تشکل های جبهه فرهنگی انقلاب شکل گرفته است، خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان را پیگیری می کنند.

میثم خاکباز با بیان اینکه هر قرارگاه شهرستانی حداقل از ۶ مسئول متخصص جهادگر تشکیل شده است که قرارگاه‌های روستایی را مدیریت می‌کنند، ادامه داد: امیدوارم با تلاش همه ی جهادگران برای هر روستا یک قرارگاه خدمت رسانی و محرومیت زدایی ایجاد کنیم.

مدیر عامل موسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی به فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی در منظومه فکری رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه رهبری انقلاب اسلامی در «تبیین فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی» شش مرحله اساسی را مطرح می‌کنند، گفت: بنا بر فرمایش های معظم له، مرحله اول «برپایی انقلاب اسلامی» و مرحله دوم نیز «تشکیل نظام اسلامی» بوده که انقلاب اسلامی هم اکنون از این دو مرحله عبور کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که ایشان مرحله سوم تحقق اهداف اسلامی را «تشکیل دولت اسلامی» معرفی می‌کنند، افزود: انقلاب اسلامی هم اینک در این گام قرار دارد. «تشکیل دولت اسلامی» به معنای تشکیل دولتی براساس الگوها و معیارهای کاملاً اسلامی است و مقام معظم رهبری فرموند که هنوز  به آرمان دولت اسلامی دست نیافته ایم.

خاکباز مرحله چهارم را «تشکیل جامعه‌ اسلامی» و مرحله پنجم را «تشیکل تمدن اسلامی» دانست و تصریح کرد: این مراحل با تشکیل دولت اسلامی به مانند حلقات متداخل در هم هستند که می توانند به طور موازی پیگیری شوند. اما تشکیل دولت اسلامی یک اولویت به حساب می آید که می تواند مراحل بعدی را تسریع کند.

مدیر عامل موسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی افزود: تمدن اسلامی بسترساز جامعه مهدوی است و تمام این مراحل، در راستای تحقق افق‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و بر تمام آن‌ها روح انقلابی‌گری حاکم است.

وی با تاکید بر لزوم وجود تفکر و روحیه انقلابی برای کارآمدی یک مجموعه در نظام اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه به سبب عدم وجود روحیه انقلابی و عدم اعتقاد به سبک زندگی اسلامی و وجود گرایشات غرب گرایانه در برخی پس از پیروزی انقلاب، مشکلاتی در مسیر تشکیل دولت اسلامی ایجاد شده است.

خاکباز در ادامه به برخی تحولات غرب گرایانه در سبک زندگی اجتماعی ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: کلان شهرها بر اساس تفکر غربی توسعه یافته اند و به مرور روستاها رو به افول گذاشته اند؛ توسعه کشاورزی متوقف شد و آرام آرام روستاییانی که اشتغال خود را در روستاها از دست داده بودند، به شهرها هجوم آوردند و پدیده ای به نام حاشیه نشینی شکل گرفت حاصل شهر نشینی به سبک فعلی، ما را از محور تولید یعنی روستا به محصولی به نام مصرف گرایی کوچ داد.

وی با گلایه از برخی تصمیمات مختلف که با عدم توجه به داشته‌های داخلی و امید واهی به مغرب زمین اتخاذ شده است، گفت: متاسفانه برخی تصمیمات غیر انقلابی کار را به جایی رسانده که امروز رهبر معظم انقلاب، می‌فرمایند: «شرمندگی من از بیکاری یک جوان کمتر از خود او نیست» و این در صورتی است که دیگران باید شرمنده باشند که به وظایف خود عمل نکرده اند نه ایشان.

مدیر عامل موسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی افزود: عدم توجه به تولید داخل و بی تفاوتی نسبت به خودکفایی اقتصادی کشور و اقتصاد مقاومتی و شرایط حاد محرومین و مستضعفین، باعث شده رهبری عظیم شأن انقلاب در حکم هفت بندی انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، ۴  بار به رسیدگی محرومان و نیازمندان سفارش داشته باشند.

خاکباز تفکرات انقلابی دانشجویان و جوانان بسیجی را که بدون هیچ چشم داشتی و با اتکال به قدرت الهی و پشتوانه معنوی ولایت فقیه پا در عرصه رفع محرومیت در کشور گذاشته و اردوهایی جهادی را شکل داده‌اند، ستود و ارزشمند خواند و گفت کارهای جهادی و جوانان جهادی عناصر پیشبرنده تحقق دولت اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: اردوهای جهادی، نهضتی برخاسته از جریان ناب انقلاب اسلامی است و به حمد الله با ورود انقلابی تولیت آستان قدس رضوی به عرصه محرومیت زدایی، فضایی انقلابی و بسیجی حاکم شده و بستر برای همکاری‌های مشترک آستان قدس رضوی با جوانان انقلابی فراهم است.

خاکباز خاطرنشان کرد : از همه ی جوانان جبهه انقلاب و دلسوز کشور دعوت می کنم وارد عرصه ی محرومیت زدائی شوند و به جهادگران رضوی بپیوندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.