مربی تیم فوتبال استقلال معتقد است که نیمی از بازیکنان این تیم در حد حضور در جمع آبی‌پوشان نیستند.

حجازی: گفته بودم خریدهای جنجالی استقلال طبل‌های توخالی‌اند/  دلیل ناکامی بازیکنان هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، آتیلا حجازی در مورد مسائل روز تیم استقلال و مشکلات این تیم صحبت‌هایی را مطرح کرد و  راهکارهایی را برای بهتر شدن وضعیت استقلال در لیگ برتر مطرح کرد. مشروح این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

گفته بودم خریدهای استقلال توخالی هستند
اولین کسی بودم که نسبت به شرایط استقلال هشدار دادم. هنوز بازی‌ها روی هفته دوم و سوم بود که من انتقاد کردم و گفتم نگران این تیم هستم. آن زمان مرا متهم کردند و گفتند با صحبت‌هایت تیم را بهم می‌ریزی اما زمان نشان داد که تشخیص من درست بود. در زمان نقلوانتقالات گفته بودم که خیلی از این خریدهای جنجالی طبل‌های توخالی هستند. دیدید که درست می گفتم؟ البته این بازیکنان در تیم‌های قبلی‌شان خوش درخشیده بودند، اما این دلیل نمی‌شود که چنین بازیکنانی در تیم بزرگی مثل استقلال هم خوب باشند. این واقعیت است که استقلال و پرسپولیس با سایر تیم‌ها تفاوت دارند و هر بازیکنی نمی‌تواند در این تیم‌ها هم موفق باشد. الان هم به جرأت می‌گویم نیمی از بازیکنان فعلی استقلال اصلاً در حد این تیم نیستند.

بیشترین دلیل ناکامی بازیکنان هستند
استقلال مشکلات زیادی دارد. این مشکلات از مدیریت باشگاه شروع می‌شود و به کادر فنی و بازیکنان هم می‌رسد. به نظر من اصلی‌ترین عامل ناکامی استقلال بازیکنان این تیم هستند. البته این بازیکنان یا کیفیت لازم برای حضور در استقلال را ندارند و یا ظرفیت روحی و روانی را. مثلاً من شنیدم قبل از همین بازی با نفت کادر فنی بارها روی ضربات ایستگاهی به خصوص کرنرها تذکر داده بود و تمرینات خاصی هم برای این منظور انجام داده بود، ولی تیم روی همین تاکتیک تیم حریف ضربه خورد. این نشان می‌دهد که بازیکن یا توان لازم برای تمکین خواسته‌های مربی‌اش را ندارد و یا ... .

فقط خود منصوریان می‌تواند تیم را درست کند
متأسفانه الان عده‌ای دم از تغییرات در کادر فنی استقلال می‌زنند. این نمی تواند راهکار درستی باشد، چون به جز منصوریان گزینه‌ای وجود ندارد که شرایط مربیگری استقلال را داشته باشد. شما بفرمایید الان منصوریان برود چه کسی به جای او بیاید؟ واقعاً گزینه ایرانی و استقلالی که نداریم. می‌ماند گزینه‌های خارجی. مربیان خارجی تاپ که یا تیم دارند و یا اگر نداشته باشند رقم‌های کلان تقاضا می‌کنند. می ماند مربیانی که تیم ندارند که عمدتاً مربیان بنجلی هستند که دلال‌ها به دنبال جابه‌جایی آنها هستند. منصوریان را بردارند و این قبیل مربیان را بیاورند؟

استقلال در نیم‌فصل دوم یک دگرگونی اساسی نیاز دارد. باید تعداد زیادی بازیکن از این تیم بروند و تعداد زیادی بازیکن که کیفیت بالایی دارند و شخصیت حضور در استقلال را هم دارند جای آنها را بگیرند. باید هیات مدیره و مدیرعامل از منصوریان حمایت لازم را انجام دهد تا او تیمش را در نیم‌فصل دوم ترمیم کند.

بدهکار کسی نیستم پس راحت حرفم را می‌زنم
پدرم همیشه می‌گفت وقتی به کسی بدهکار نباشی و آتو دست کسی نداشته باشی راحت می‌توانی صحبتت را بکنی. خدا را شکر من نه حقوق بگیر باشگاه استقلال هستم، نه آتو دست کسی دارم و نه بدهکار کسی هستم. پس راحت حرفم را می‌زنم و انتقادم را انجام می‌دهم. انتقاد لازم است، اما نباید تخریبی باشد. حمایت هم لازم است، اما نباید کورکورانه باشد. من به موقع از تیمم حمایت می‌کنم و به موقع هم انتقاد می‌کنم.

استقلال در همه خطوط بازیکن می‌خواهد
استقلال در همه خطوط مشکل دارد و برای بر طرف شدن مشکلاتش باید بازیکنان زیادی بگیرد. از خط دفاع و هافبک گرفته تا خط حمله. من هنوز هم پای حرفم ایستاده‌ام و می‌گویم بازیکنانی هم هستند که در این تیم کم فروشی می‌کنند. قبلاً گفته بودم به منصوریان هشدار می‌دهم مراقب باشد دو سه بازیکن زمینش نزنند. متأسفانه این اتفاق در حال افتادن است. هنوز هم می‌گویم منصوریان باید تا نیم‌فصل به شدت حواسش به دو سه بازیکن باشد و برای نیم‌فصل دوم هم با بازیکنان جدیدی که می‌گیرد جای این افراد را پر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.