بیرجند- امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه شخصی نمی تواند به این انقلاب آسیب برساند گفت:حرکت عظیم مردم در حماسه ۹ دی برگرفته از ایمان، اتحاد وبصیرت بود بیش از ۴۰ میلیون نفر در این حماسه مردمی شرکت کرده تا باری دیگر ثابت کنند این کشور و نظام صاحب دارد.

حماسه مردمی ۹ دی ثابت کرداین انقلاب ونظام صاحب دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: قرارگرفتن در هندسه تربیتی  خدا، انجام تقوای الهی نیازمند کاری بزرگ است و آنهایی که می‌خواهند خود را مدیریت کنند باید طبق آیات قرآن گام بردارند.

وی با بیان اینکه تقوا امری درونی و ملکه‌ای است که انسان را در صراط مستقیم قرار می‌دهد، افزود: خداوند بهتر از همه می‌داند چه کسی تقوا داشته وچه کسی تقوایش جزو اعمال ظاهری است وتقوا با حرف زدن میسر نمی‌شود بلکه نیازمند عظم واراده جدی است.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: اگر تمام کارهای ما به یک هدف و آن هدف همان ذات احدیت است بقیه کارها انجام می‌شود و باید تلاش کنیم تا خدایی شویم و هرچه که ما را از خدا و معشوق الهی دور می‌کند از آن دوری کنیم و هنگام نماز خواندن باید وحدت داشته باشیم.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه باید نسبت به دشمن بخل وکینه داشته باشیم، افزود: جامعه را باید با ایثار و از خود گذشتگی آباد کنیم  باید در جامعه اهل منطق باشیم و ایثار را در بین افراد بخش کنیم.

وی با اشاره به مناسبت های هفته اظهار داشت: روز ثبت احوال را در پیش داریم که ثبت احوال  با صادر کردن کارت ملی هویت و شناسایی یک جامعه وهر فرد را مشخص کرده تا به مشکلات برخورد نکنیم، میلاد حضرت مسیح از دیگر مناسبتهای هفته است و واقعیت این است که امروز برخی به نام مسیحیت در دنیا جنایات می‌کنند که این اعمال با فرهنگ این پیامبر سازگاری ندارد.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: شهادت آیت الله غفاری درسال ۵۳ از دیگر مناسبتهای هفته است که این شخصیت بزرگوار به دست زورگویان ونااهلان به شهادت رسید و از آن زمان تاکنون هنوز شهدای زیادی تقدیم انقلاب تقدیم کردیم از شهدای جنگ تحمیلی تا شهدای مدافع حرم همه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

رضایی بیرجندی افزود: ۸ دی ماه روز صنعت پتروشیمی است  که از این صنعت در فرآوری تهیه انواع سوخت‌ها، برخی داروها و ترکیبات نفتی استفاده می‌شود ما باید به پیشرفت صنعتی برویم وخام فروشی نکنیم.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام اظهار داشت: رهبری در این دیدار فرمودند: راه حل دنیای اسلام اتحاد است باید با نگاهی فعالانه وهوشمند گام برداریم و هویت شیعی خود را حفظ کنیم و ذره ای  از آن کنار نیاییم اهل سنت هم از هویت خود کنار نیایند و تنها راه اتحاد اسلامی است زیرا شیعه انگلیسی وسنی آمریکایی مانند دو لبه قیچی هستند .

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به درگذشت آیت الله واعظ زاده خراسانی گفت: این شخصیت بزرگوار جایگاه بزرگی در دین داشت اما متأسفانه در روز خاکسپاری پیکر این شخصیت بزرگ، باری دیگر شاهد بودیم که چگونه مورد کم لطفی برخی از افراد قرار گرفت و برخی ها هنوز جایگاه نظام را درک نمی‌کنند.

رضایی بیرجندی افزود: مهم ترین مناسبت هفته سالروز حماسی ۹ دی ماه است و ما از همان اول با آمریکا واسرائیل در افتاده و هیچگاه سازش نداشتیم اما برخی ها در فتنه سال ۸۸ پا در کفش آمریکا واسرائیل گذاشته و به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بودند آنها به دنبال راه اندازی کودتای مخملی بودند.

وی بیان داشت: الگوی فتنه گران استکبار بود آنها ماهیت خود را روشن کردند و هرچه که رهبری تلاش کردند تا جایی که می‌شد فتنه را حل کنند، اما آنها با پاره کردن عکس امام خود را به دری دیگر زده بودند و رهبری ۳ بار به یکی از سران فتنه هشدار دادند که انتخابات دیگر تمام شده اما فتنه گران شعار نه غزه نه لبنان سر داده وبه دنبال حذف ولایت فقیه بودند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه شخصی نمی تواند به این انقلاب آسیب برساند، گفت:حرکت عظیم مردم در حماسه ۹ دی برگرفته از ایمان، اتحاد وبصیرت بود بیش از ۴۰ میلیون نفر در این حماسه مردمی شرکت کرده تا باری دیگر ثابت کنند این کشور و نظام صاحب دارد .

رضایی بیرجندی افزود: توقع ما از نخبگان سیاسی کشور این است که بصیرت داشته باشند والبته برخی از آنها بصیرت دارند اما برخی دیگر بصرت را به خوبی درک نکردند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.