اردبیل-امام جمعه اردبیل اظهار کرد:ملت ما با حضور استثنایی در ۹ دی دندان طمع دشمن را کشید و حوادث آن سال ملت ما را در برابر تمام منافذ ورودی دشمن آگاه کرده و دیگر محال است دشمن بتواند در انتخابات این کشور با شعارهای سال ۸۸ وارد شود.

ملت ایران با حضور استثنایی در ۹ دی دندان طمع دشمن را کشید

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به فتنه ۸۸ تصریح کرد: در سال ۸۸ خروج از قانون موجب امیدواری دشمنان کشور شد با حضور ۴۰ میلیون نفر پای صندوق‌های رأی دشمن به‌طور کامل مایوس شد اما خروج از روش‌های قانونی در اعتراض به نتیجه انتخابات دشمنان کشور را امیدوار کرده و آنها در امور داخلی کشور به‌طور کامل دخالت کردند.

وی گفت: در آن سال ملت ما متوجه شد که موضوع از یک رقابت سالم سیاسی گذشته و بیگانه سکاندار ماجرا شده  و طمع پیدا کرده است ملت ما با حضور استثنایی در ۹ دی دندان طمع دشمن را کشید که حوادث آن سال ملت ما را در برابر تمام منافذ ورودی دشمن آگاه کرده و دیگر محال است دشمن بتواند در انتخابات این کشور با شعارهای سال ۸۸ وارد شود.

وی افزود: ۹ دی روز وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی بود و این روز نشان داد که ملت ما هم دشمن‌شناس و وقت‌شناس است.

 آیت‌الله سیدحسن عاملی با اشاره به مصوبه اخیر دولت که ۱۵۰ میلیارد تومان به عشایر آسیب‌دیده از خشکسالی اختصاص داد اظهار داشت: ۱۰۵ میلیارد تومان به کشاورزان آسیب‌دیده استان گلستان پرداخت شده است که از دولت انتظار داریم در پرداخت خسارت کشاورزان دشت‌مغان که دو سال پیش آسیب دیده و محصولات خود را از دست دادند تعلل نکرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مناسبت ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: دشمن همیشه به انتخابات به عنوان یک ظرفیت برای بهم ریختن انسجام داخلی نگاه می‌کند که اگر انتخابات مطابق میل آنها نشد فورا با شعارهای جذاب و استخدام عواطف تلاش می‌کنند توفیقی را که با قانون به دست آمده با خشونت سرنگون و دگرگون کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بیان ویژگی‌های حماسه ۹ دی اظهار داشت: در ۹ دی هر دو طرف انتخابات به صحنه آمدند و دشمن را از صحنه خارج کردند و لذا ۹ دی متعلق به سلیقه سیاسی خاص نیست، ۹ دی روز ملت ایران است، ۹ دی روز وحدت و هماهنگی تمام سلایق سیاسی بود و ۹ دی نشان داد که ملت ما هم دشمن‌شناس و وقت‌شناس است.

عاملی افزود: در تمام انتخابات باید قانون فصل الخطاب باشد دموکراسی و قانون‌مداری همیشه ملازم هم هستند و از هم جدا نمی‌شوند با جدایی این دو مفهوم کشور از دیکتاتوری سر در خواهد آورد.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ماجرای مؤسسه مالی کاسپین که اخیرا اتفاق افتاد و با اشاره به خیانت‌های مالی موسسات مالی دیگر مثل موسسه مالی ثامن الحجج و فرشتگان، به شدت از مدیریت بانک مرکزی انتقاد کرد.

وی همچنین از نبود وسایل لازم برای پرواز هواپیمای زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از فرودگاه اردبیل که با وجود هواپیما در فرودگاه اتفاق افتاد انتقاد و آن را سوء مدیریت محض دانست که هیچ ربطی به تحریم ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.