اراک- خطیب نماز جمعه اراک گفت: حلب که آزاد شد کمر تروریست شکسته شد و مقاومت کار خودش را کرد.

آزادی حلب کمر تروریست ها و استکبار جهانی را شکست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به اهمیت تقوا در رفتار و عمل اظهار داشت: تقوا باعث نصرت الهی است باید تمام هم و غم ما در این راه باشد تقوا نشانه مسولیت پذیری است، انسان با تقوا احساس مسولیت می‌کند و این معنای تقوا است و باید سرمایه تقوا را تقویت کنیم که نتیجه اش شکست توطئه دشمن و کم شدن نفوذ دشمن است.

وی افزود: معنای مقاومت نشکستن است این بلوغ انسان است که در برابر حوادث سخت سر تسلیم فرود نیاورد و قوی باشد که نمونه عالی آن امام حسین (ع) و کربلا، امام راحل و شهدا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با توجه به حدیثی از پیامبر که می فرمایند« عالی ترین مرتبه جهاد خدمت به مردم است» تصریح کرد: اگر به فکر خدمت به مردم نیست حداقل به فکر ظلم به مردم نباشد، اگر نمی خواهد درختی را آب دهد به فکر بریدن گوش مردم هم نباشد و به فکر جنایت کردن نباشد تعجب است که در دنیای اسلام به نام پیغمبر (ص) چه جنایاتی انجام می دهند اسلام دور از افراط و تفریط است.

آیت الله دری نجف آبادی آزادی حلب را برای همه مژده خواند و بیان کرد: یاد همه شهدای مدافع حرم، شهدای حذب الله، شهدای فاطمیون و زینبیون و ... که در این راه به شهادت رسیدند گرامی میدارم و آزادی حلب مانند آزادی خرمشهر درس های زیادی داد، ۹ هزار تروریست جلاد و مسلح با ۱۰۰ ها اتاق عملیات و ارتباطات و... خدا کمک کرد و این اتاق پیچیده جنگ صهیونیستی قطری، آمریکایی، داعشی سرنگون شد این عظمت است آینده باید ۱۰۰ ها کتاب بنویسد که چه مسئله عجیبی بوده است و این غده سرطانی از آنجا ریشه کن شد.

وی افزود: حلب  که آزاد شد کمر تروریست شکسته شد مقاومت کار خودش را کرد مقاومت یعنی مجموعه نیروهای وفادار به اسلام، رهبری و شهادت و مقابله با صهیونیست، یعنی یک جریان حزب الهی مومن اعم از شیعه و سنی، ایرانی و لبنانی و سوریه و هر کسی که آمده در این جریان حمایت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: اگر  غفلت میشد سوریه سقوط می کرد اما مقاومت مانع سقوط سوریه شد و اسرائیل شکست خورد، این ها فتنه هایی است که ۱۰۰ سال بعد مشخص می شود، مقاومت کارساز است و سرنوشت را تغییر می‌دهد و عزت آفرین است این درسی است که برای ۱۰۰ سال آینده ما هم است.

آیت الله دری نجف آبادی به موضوع ترور سفیر روسیه در آنکارا پرداخت و گفت: از نطر اسلام اصل ترور کاملا منفی است، آبروی آن کشور زیر سوال می رود و ترور هیچ وقت نتیجه بخش نخواهد بود و اسلام این اعمال را محکوم می کند داعش این این فرهنگ ترور و کشت و کشتار را دارد اسلام این کار را اجازه نمی دهد.

وی موضوع بحرین و دستگیری شیخ عیسی قاسم را بیان کرد و ادامه داد: مردم بحرین مثل همه مردم دنیا حقوق شهروندی می خواهند و توقع بی جایی ندارند اما این جنایت کار ها تحمل این را هم ندارند که مردم بحرین هر کدام حق یک رای داشته باشند ۴،۵ سال است بحرین را به خاک و خون کشیده اند و نخست وزیر انگلیس هم به جای کمک دادن از رژیم جنایتکار آل خلیفه می کند که ریشه آن ها در اسرائیل، آمریکا و آل  سعود است.

وی در آخر به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و افزود: ایام کربلای ۴ را داریم که شهدای مظلومی اند مخصوصا غواصان عزیز بچه ها با گوشت و پوست و استخوان خود مقاومت کردند، سالروز ولادت عیسی مسیح را داریم که امیدواریم دنیای غرب پایبند به مکتب عیسی مسیح باشند و دنیای مسیحیت دست از بعضی لجاجت ها بردارد دنیای اسلام می تواند همکاری خوبی داشته باشد، ۹ دی را پیش رو داریم که روز بصیرت و میثاق با ولایت و همچنین روز خنثی شدن دسیسه ها است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: پایان هفته وحدت را هم داشتیم، چه وحدت شیعه و سنی و چه وحدت حوزه و دانشگاه از مسائل بسیار کلیدی و استراتژیک است و باید این وحدت با جدیت دنبال شود و پیام های نورانی رهبر معظم انقلاب را با گوش و جان بشنویم و برای اجرا کردنش تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.