شیراز- امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمن در جریان فتنه ۸۸ سعی داشت تا ر مهم‌ترین رکن جامعه یعنی«ولایت فقیه» و تشکیک راه بیندازد.

فتنه ۸۸ با هدف ایجاد شک در نظام برنامه ریزی شده بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله اسدالله ایمانی با بیان اینکه دشمن با این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها می‌خواهد در مهم‌ترین رکن جامعه  یعنی «ولایت فقیه» و  تشکیک راه بیندازد گفت: بنابراین باید هوشیار بود و به ویژه نخبگان مردم را بیدار کنند و مردم هم با بصیرت در این قضیه گام بردارند و اجازه ندهند که دشمن به هدف خود دست یابد. 

وی به مشکلات اقتصادی ناشی از ربا نیز اشاره کرد و گفت: کسی که به ربا عادت می‌کند، فهم و درک خود را نیز از دست می‌دهد و دیگر متوجه قبح و زشتی ربا نمی‌شود، تفاوت میان حلال و حرام را نمی‌فهمد و احکام خداوند را تکذیب می‌کند. 

امام جمعه شیراز با اشاره به مناسبت‌های این هفته افزود: در ۵ دی ماه دو اتفاق مبارک افتاده است، یکی واگذاری امنیت پروازها به سپاه پاسداران که سبب شده در طول ۳۰ سال انقلاب امنیت در آسمان ایران حکمفرما شود و دیگری میلاد حضرت عیسی (ع) است هرچند امروزه استکبار به دنبال سوءاستفاده از مسیحیت برآمده است. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ۹ دی باید به عنوان یک سند افتخار در طول تاریخ حفظ شود و جریان ۹ دی که دفاع از انقلاب بود باید تازه نگه‌ داشته شود.

وی اظهار داشت: ۹ دی یک حادثه گذرا نبود بلکه جریان ماندگاری است که با گذشته پیوند خورده و تا آینده ادامه دارد، هرچند تلاش‌های زیادی برای کمرنگ کردن این روز انجام گرفته اما  ۹ دی برای همیشه ۹ دی باقی می‌ماند و هویت خود را حفظ می‌کند. 

وی گفت: نهم دی ماه روزی است که ملت ایران با هوشیاری و بصیرتی کم‌نظیر و با بیداری خاص به میدان آمدند و تمام نقشه‌هایی که دشمنان از مدت‌ها قبل و به ویژه در جریان فتنه ۸۸ کشیده بودند، همه را برملا کردند. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حرکت مردمی ۹ دی ماه، حرکتی خودجوش و برای دفاع از انقلاب بود، افزود: براساس برآوردی که در سراسر کشور شده بود ۴۰ میلیون نفر جمعیت به صورت مردمی و خودجوش به میدان آمدند و این باید به عنوان یک سند افتخار در طول تاریخ حفظ شود و جریان ۹ دی که دفاع از انقلاب بود باید تازه نگه‌ داشته شود. 

آیت‌الله ایمانی با تشریح زوایای شکل‌گیری قیام ۹ دی خاطرنشان کرد: آنچه سبب شکل‌گیری قیام ۹ دی شد پاسخ مردم به نقشه استکبار برای سرنگونی نظام اسلامی بود، استکبار از شکست یک جریان در انتخابات استفاده کرد و با تحریک آن جریان ۸ ماه در کشور مشکلاتی را به وجود آورد تا اینکه مردم در ۹ دی به این مشکلات خاتمه دادند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.