اصفهان- رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به توزیع صحیح بیت المال در دوران حکومت اهل البیت(ع)، تصریح کرد: اگر بیت المال صحیح مصرف شود فقر در جامعه از میان می رود و این بی توجهی به بیت المال، تجمل گرایی و اسراف های مردم ، فقر را در جامعه گسترش داده است.

تجمل گرایی و اسراف فقر را در جامعه گسترش می دهد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته در مسجد حکیم اصفهان افزود:حضرت علی(ع) در نامه های خود به فرماندارانش همواره حفظ و حراست بیت المال را مورد تاکید قرار دادند که این تاکیدها و نامه ها باید به جای خرافات و عکس های بی مورد با آب طلا نوشته و در سازمان ها، ادارات و اماکن مختلف نصب شود.

این مرجع تقلید گفت: وقوع دزدی و اسراف بیت المال در کشور توسط برخی از افراد مغایر با دستورات جامعه اسلامی است.

وی بدبختی ها و سختی های جامعه را ناشی از اجرا نکردن دستورات اسلامی دانست و گفت: دستورات اسلامی اگر در جامعه به صورت کامل اجرا شود و پیامبراکرم(ص) و اهل البیت(ع) الگوی عملی مردم و مسئولان باشند شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

آیت الله مظاهری بر تقویت ارتباط و انس با اهل البیت(ع) تاکید کرد و گفت: دوری از اهل البیت(ع) و عدم بهره گیری از دستورات آن ها مایه بدبختی و شقاومت انسان است که خانواده ها علاوه بر تقویت این ارتباط ائمه معصومین(ع) را به فرزندان خود معرفی و زمینه آشنایی بیش از بیش فرزندان خود با ائمه معصومین(ع) را فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.