بیرجند- وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید ازمعادن شهرستان نهبندان از نزدیک در جریان روند امور در این معادن و نیز مشکلات آنان قرار گرفت.

مشکلات معادن سنگ تزئینی نهبندان با حضور وزیر صنعت ومعدن بررسی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند،محمدرضا نعمت‌زاده صبح شنبه از معادن سنگ تزئینی و ساخمانی ده مرغ، پیررستم و چاه‌وک در شهرستان نهبندان بازدید کرد و در جریان روند امور و مشکلات این معادن قرار گرفت.

مدیرکل صنعت ،معدن وتجارت خراسان جنوبی در این باردید گفت: معدن سنگ تزئینی و ساختمانی ده مرغ در شهرستان نهبندان دارای ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن سنگ‌ های تزئینی و گرانیتی است که از سال ۹۵ بهره‌برداری از آن آغاز شده است و ۵۱ نفر نیز به صورت مستقیم در این واحد معدنی مشغول به‌کار هستند.

 شهرکی بیان کرد: معدن سنگ تزئینی و نمای گرانیتی پیر رستم نیز دارای ظرفیت سالانه ۱۴ هزار تن است که از سال ۸۳ بهره‌برداری از آن آغاز شده و ۵۰ نفر نیز به صورت مستقیم در آن مشغول به‌کار هستند.

معدن گرانیت چاه‌وک در شهرستان نهبندان نیز با ذخیره ۱۶۰ هزار تن سنگ گرانیت دارای ظرفیت استخراج سالانه ۷ هزار تن است که با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر نیز ۲۲ نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به فعالیت هستند.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان حضور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت استان، بازدید از کارخانه چدن و فولاد شهرستان خوسف، بازدید از کارخانه نساجی شهرستان فردوس، زیارت امامزاده حسین ابن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس، حضور در جلسه مدیران معادن ذغال سنگ و طرح‌های ذغالی شهرستان طبس، بازدید از کارخانه کک طبس، بازدید از طرح ذغالشویی ممرادکو و بازدید و اعلام شروع طرح توسعه محدوده ذغالی بلوک یک پروده شرقی متعلق به شرکت تهیه و تولید شرکت سامان فراز قشم در شهرستان طبس، از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به خراسان جنوبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.