رشت- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان گیلان گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی اقدامات در حوزه جوانان را جداسازی و تفکیک کنند و بانک اطلاعاتی از حوزه جوانان داشته باشند.

دستگاه‌های اجرایی بانک اطلاعاتی از حوزه جوانان داشته باشند

 به گزارش قدس انلاین، هاشم اسماعیلی با اشاره به ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت‌بدنی اظهار کرد: با این ادغام وظایف جدیدی به سازمان تربیت‌بدنی در خصوص جوانان افزوده شد.

وی به حساسیت دولت در خصوص مسائل جوانان و فلسفه تشکیل این ستاد اشاره کرد و افزود: هدف و فلسفه تشکیل این جلسه در رابطه با سیاست‌گذاری‌های بخش کلان جوانان شهرستان است. در صورت بررسی و اجرای هر طرح و برنامه‌ای در بخش جوانان، ابتدا باید طرح‌ها در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: اگر اداره ورزش و جوانان اسم جوانان را یدک می‌کشد در ستاد ساماندهی امور جوانان تنها مسئولیت دبیرخانه‌ای را عهده‌دار است بنابراین باید مطالبه‌گر مسائل و مشکلات حوزه جوانان باشد.

وی با تأکید بر این‌ که دستگاه‌ها در حوزه فعالیت کاری خود باید تفکیک بخش جوانان را مدنظر قرار دهند، گفت: جلوگیری از موازی‌کاری فعالیت دستگاه‌ها در امور جوانان و اوقات فراغت از مزایای برگزاری این جلسات است.

 اسماعیلی حضور نمایندگانی از حوزه جوانان در کنار مدیران دستگاه‌ها در جلسه ستاد ساماندهی را مهم دانست و گفت: امسال صندوق کارآفرینی جزو دستگاه‌های فعال در حوزه جوانان بوده است و اقدامات خوبی و قابل رضایتی در زمینه جوانان انجام داده است.

وی به اعلام آمادگی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان بابت کمک و مساعدت در اجرای هر طرحی که در حوزه جوانان قابلیت اشتغال‌زایی داشته باشد اشاره و تصریح کرد: طرح «اشتغال روستای بدون بیکار» در رودبار به‌عنوان پایلوت اجرایی شد. بنا است بر اساس دستور استاندار گیلان این طرح در ۵۲ بخش استان عملیاتی شود.

وی یادآور شد: نبود خروجی واحد در موضوعات مختلف یکی از مشکلاتی که در حوزه استان و شهرستان درگیر آن هستیم. بنا است در سال ۹۶ اولین سامانه اوقات فراغت در استان راه‌اندازی شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان گیلان با بیان این‌که طرح مشاوره پیش از ازدواج به‌عنوان یکی از اقدامات این ستاد توسط دانشگاه علوم­پزشکی پیگیری می‌شود، افزود: متأسفانه فرهنگ مشاوره در کشور ما قدری مغفول مانده است. آسیب اجتماعی طلاق به‌شدت در حال افزایش است. یکی از علل افزایش طلاق در استان بر اساس بررسی‌های صورت گرفته عدم مشاوره پیش از ازدواج است. وی با اشاره بر این‌که امید است در رابطه با بحث مشاوره‌های پیش از ازدواج سایر دستگاه‌ها نیز نظیر بهزیستی این طرح را با تعامل دانشگاه علوم­ پزشکی مدیریت کنند، ادامه داد: در سال ۹۲ تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌های فعال استان در حوزه ورزش و جوانان نزدیک به ۲۰ سازمان بود که اکنون تعداد این سازمان‌های مردم‌نهاد به ۶۲ سازمان رسیده است که در همه حوزه‌ها در حال فعالیت‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.