ایلام- معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: ایلام در زمینه نوسازی و بازسازی مناطق زلزله زده به رتبه اول کشور دست یافته و در این خصوص رکورد دار است.

ایلام رکورد دار بازسازی مناطق زلزله زده است

شاپور پولادی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، مقاوم سازی در فضاها و ساختمان های عمومی به صورت قانون درآمده و همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به رعایت نکات ایمنی در ساخت و سازها هستند.

وی به پرداخت تسهیلات مقاوم سازی در روستاهای استان اشاره کرد و افزود: به واحدهای فرسوده روستایی که زیر نظر ناظرین فنی بنیاد مسکن ساخته می شوند، تقریباً معادل ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات مقاوم سازی پرداخت می شود.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه برای مقاوم سازی واحدهای شهری زیر ۲۰ هزار خانوار ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است، بیان داشت: باید تمام نکات ایمنی واحد های ساختمانی بر اساس نظر کارشناسان صورت گرفته و مورد تأیید آنها باشد.

شاپور پولادی به زلزله سالهای گذشته در مورموری از توابع شهرستان آبدانان اشاره کرد و یادآور شد: تمام ساختمان های آسیب دیده در این زلزله زیر نظر کارشناسان نوسازی و بهسازی شده اند.

وی با بیان اینکه تمام تسهیلات بازسازی و نوساری به مناطق زلزله زده استان پرداخت گردیده است، خاطرنشان ساخت: ایلام در زمینه نوسازی و بازسازی مناطق زلزله زده به رتبه اول کشور دست یافته و در این خصوص رکورد دار است.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه کل تسهیلات نوسازی و تعمیر ساختمان های آسیب دیده از سیل سال گذشته به متقاضیان و خسارت دیده گان پرداخت شده است، تصریح کرد: تسهیلات بازسازی سیل سال گذشته هم اکنون آماده پرداخت است.

شاپور پولادی مشکل اصلی در پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحدهای تخریب شده را احراز مالکیت این واحدها ارزیابی و تأکید کرد: متأسفانه بعضی از ساختمان های تخریب شده فاقد سند مالکیت بوده و برای دریافت تسهیلات با مشکل روبرو هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شبکه زلزله نگاری در استان طی چند سال گذشته توسعه داده شده است، گفت:   شبکه های زلزله نگاری می توانند در زمینه پیشگیری و مقابله با زلزله در استان، نقش بسیار ارزنده ای ایفاء کنند.

 معاون امور عمرانی استانداری ا ایلام به استاندارد سازی، تکمیل و تجهیز اماکن برای مقابله با حوادث غیر مترقبه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس استانداردهای قانون برنامه پنجم توسعه، مقاوم سازی در فضای ساختمان های عمومی باید صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.