ایلام- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۱۳۷۰ کلاس درس در استان ایلام با اعتباری معادل ۱۴۵ میلیارد ریال استانداردسازی شده‌اند.

در ایلام بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس استانداردسازی شده است

به گزارش قدس آنلاین، سعید هژبری با بیان اینکه بخاری‌های نفتی تهدید کننده جان دانش‌آموزان است، اظهار داشت: طرح استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس ایلام در سال ۱۳۹۲ تا کنون با هدف حذف بخاری های نفتی اجراء شده است.

وی افزود: اولویت انتخاب و اجرای این طرح در مدارس بر اساس شاخص‌های مناطق محروم روستایی، مناطق سردسیر، جمعیت دانش‌آموزی، خوابگاه‌ها و مراکز شبانه روزی خواهد بود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام با اشاره به اینکه وجود زیرساخت های لازم از جمله شبکه گاز و برق از نیازمندی‌های اولیه اجرای این طرح است، بیان داشت: اعتبار این طرح به صورت ملی و از عوارض نرخ گاز مصرفی تأمین می‌شود.

سعید هژبری با بیان اینکه در طول سالجاری ۵۹۰ کلاس درس به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز شده‌اند، یادآور شد: از سال ۹۲ تاکنون ۱۳۷۰ کلاس درس در استان ایلام با اعتباری معادل ۱۴۵ میلیارد ریال استانداردسازی شده اند.

وی خاطرنشان ساخت: از ابتدای آغاز طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی سه هزار و ۳۵۸  کلاس درس در استان از سامانه گرمایشی غیراستاندارد استفاده می کردند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام به مدارسی که به صورت کانکسی هستند، اشاره و تصریح کرد: شیوه معمولی گرمایشی آن‌ها استفاده از بخاری‌های پُلار و بدون دودکش است، چون سیستم حرارت مرکزی در این مدارس قابل‌ اجراء نیست.

سعید هژبری تأکید کرد: در حال اتخاذ تدابیری برای جایگزین کردن کلاس های نوساز به جای کلاس های کانکسی پر خطر هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.