ارتش سوریه پس از اعلام آزادسازی کامل شهر حلب، پاکسازی محله‌های شرق این شهر را آغاز کرده است، مساله‌ای که ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

آغاز پاکسازی محله‌های شرق حلب/ارتش سوریه: امنیت به حلب بازگشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، یگان‌های ارتش سوریه صبح روز جمعه پاکسازی محله‌های الزبدیه، صلاح‌الدین، المشهد، الانصاری در بخش شرقی حلب را بعد از تخلیه آن از تروریست‌ها آغاز کردند تا شهروندان بتوانند به خانه‌هایشان بازگردند.

تیم‌های مهندی و مین یاب در جریان پاکسازی محله‌ها صدها مین و بمبی که تروریست‌ها در منازل و زیرساخت‌ها کار گذاشته‌ بودند خنثی کردند. تروریست‌ها به منطقه الراشیدن در حومه جنوب غربی حلب منتقل شده‌اند.

ارتش سوریه طی پاکسازی این مناطق از بمب‌ها و مین‌های کار گذاشته شده، به انبارهای سلاح و مهمات در داخل مدارس و تأسیسات خدماتی در شرق حلب دست یافت.

خبرنگار سانا افزود، یگان‌های مهندسی به تلاش خود برای منهدم کردن مین‌ها و بمب‌ها در تمامی محله‌ها به منظور پاکسازی کامل آن جهت ورود کارگاه‌های فنی و خدماتی و احیای خدمت رسانی‌ها با هدف بازگرداندن ساکنان ادامه خواهند داد.

تروریست‌ها عمدا اقدام به کارگذاشتن مین و بمب در منازل کردند تا در بین ساکنان رعب و وحشت ایجاد کنند تا آنها به خانه‌هایشان بازنگردند.

شب گذشته  فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه‌ای جدید اعلام کرد: بعد از آزادسازی شهر حلب از تروریسم امن و امنیت به آن شهر بازگشته است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در این بیانیه افزود: به لطف خون شهیدان پاک و قهرمانی‌ها و فداکاری‌های نیروهای مسلح قهرمان و نیروهای هم‌پیمان با ارتش و به لطف پایداری ملت سرافراز سوریه، فرماندهی کل ارتش بازگشت امن و امنیت به شهر حلب را اعلام می‌کنیم.

فرماندهی کل ارتش در این بیانیه اشاره کرد که بازگشت امنیت به حلب، از طرفی پیروزی بزرگی بوده که تحول راهبردی و نقطه عطف مهمی در جنگ علیه تروریسم را رقم زد و از سوی دیگر ضربه سختی به پروژه تروریسم و حامیان آن است.

فرماندهی کل ارتش سوریه افزود: این پیروزی نشان دهنده توان و قوت ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در غلبه بر تروریسم است و زمینه مرحله‌ای جدید را در بیرون راندن تروریسم از تمامی خاک سوریه فراهم می‌کند.

فرماندهی کل ارتش سوریه تاکید کرد که این دستاورد بزرگ انگیزه‌ای قوی برای ادامه عمل به وظیفه ملی ارتش در مبارزه و سرکوب تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر خاک سوریه است.

فرماندهی کل ارتش بار دیگر از همه افراد مسلح خواست که عبرت گرفته و سلاح خود را کنار بگذارند زیرا مبارزه با تروریسم تا آزادسازی آخرین ذره از خاک میهن سربلند مان ادامه می‌یابد.

از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که روز جمعه حملات هوایی به مناطق تحت سیطره مخالفان در حومه حلب از سر گرفته شد. این اولین بار است که از زمان پایان خروج مخالفان مسلح از شهر این بمباران صورت می‌گیرد.

ارتش سوریه همچنین حمله داعش در منطقه جب الجراح در ۷۵ کیلومتری حومه شرقی حمص را ناکام گذاشت و ۲۰ تروریست‌ را ازپای درآورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.