نخست وزیر عراق ضمن تبریک به مسیحیان این کشور به مناسبت سال نو میلادی گفت: نقشه تروریست ها برای نابودی تنوع دینی در عراق ناکام ماند.

حیدر العبادی: طرح تروریست ها برای نابودی تنوع دینی در عراق ناکام ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، به نوشته پایگاه خبری عراقی شفق نیوز، 'حیدر العبادی' امروز (شنبه) در بیانیه ای فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی را به مردم عراق بخصوص مسیحیان این کشور تبریک گفت و اظهار داشت: از خدواند متعال امنیت و ثبات را برای ملت عراق می خواهم تا این ملت طعم صبر و پیروزی بر تروریسم را با آزادسازی کامل اراضی عراق بخصوص موصل چشیده و همه مهاجران و آوارگان به خانه ها و سرزمین های خود بازگردند.
العبادی افزود: ما در عراق به تنوع دینی افتخار می کنیم در حالی که تروریست ها قصد داشتند این تنوع دینی را نابود کنند که ناکام ماندند و همچنین این باعث سعادت ما است که برادارن مسیحی به سرزمین خود پاینبد ماننده و در کنار برادران خود به دفاع از وطن خود و آزادسازی آن پرداختند.
استان نینوا از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۶ مهرماه) شاهد عملیات نظامی گسترده به منظور بازپس گیری شهر موصل از گروهک تروریستی داعش است که در ژوئن ۲۰۱۴ آن را به اشغال خود درآورد.
نیروهای مشترک عراقی تاکنون به پیشرفت قابل توجهی در مقابله با تروریست دست یافته اند که در نتیجه آن شماری از شهرها و مناطق تصرف شده از سوی داعش توسط نیروهای عراقی آزاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.