کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اشتغال جوانان را یکی از اصلی ترین موضوعات کشور دانست و اظهار کرد: از ظرفیت کمیسیون اقتصادی برای حل مشکل اشتغال جوانان استفاده خواهیم کرد.

 ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور درونی است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدرضا پورابراهیمی ظهر شنبه در جمع مردم شهر جوپار با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: امروز اولویت اصلی کشور حل مشکلات و مسائل اقتصادی است که برای این موضوع با هماهنگی دولت در کمیسیون اقتصادی پی گیر حل این موارد و مشکلات هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دو محور اساسی در خصوص موضوعات اقتصادی کشور در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفته است، موضوع اول رفع مسائل داخلی کشور که امیدواریم بتوانیم در حوزه مسائل داخلی با تصمیمات کارشناسی و مطلوب بخشی از این مشکلات که در عرصه اقتصادی به وجود آمده است را برطرف کنیم همچنین موضوع بعدی مرتبط با بحث مسائل و مشکلات بیرون از کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: علی الرغم همه تلاشها و کوشش های دستگاه دیپلماسی کشور در بحث توافق صورت گرفته، امروز آثار اقتصادی ناشی از رفع تحریم در مسائل برجام اگر چه در بعضی از زمینه ها فضای مثبتی ایجاد کرده است و یک حرکت رو به جلو محسوب می شود اما نتیجه عملی که بتواند اثر مثبتی در عرصه اقتصادی بگذارد، متاسفانه تا به امروز این اثر گذاشته نشده است.

پورابراهیمی با اشاره به مسائل داخلی کشور افزود: ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور درونی است قانون و مقرراتی در درون کشور است که باید اصلاح شوند.

وی همچنین به موضوع وضعیت قوانین و مقررات کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قانون کار ایران، بزرگترین مانع تولید و اشتغال در کشور است براساس اعلام سازمان جهانی کار، سخت ترین قانون کار دنیا متعلق به ایران است که اثرات وضعی آن به وضوح در اقتصاد ایران قابل مشاهده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اصلاح قانون بانکداری اسلامی کشور گفت: قانون بانکداری کشور مربوط به سال ۱۳۶۲ است و از آن تاریخ به‌روز نشده و نیازمند اصلاحات جدی بود.

پورابراهیمی افزود: اصلاح نظام بانکداری کشور از زوایای مختلف توسط فعالان اقتصادی و مراجع دینی بررسی شده و نظرات لازم گرفته شده است کلیات این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب و از دو هفته قبل بررسی جزئیات آن در کمیسیون اقتصادی شروع شده است و تا پایان سال جاری بعد از ۳۳ سال این قانون به روز خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اهتمام دولت و مجلس برای پی گیری مطالبات مردم در حوزه اقتصادی ابراز کرد: اولویت اول مردم حل مسائل اقتصادی است و اشتغال جوانان یکی از اصلی ترین موضوعات کشورمحسوب می شود که با جدیت از ظرفیت کمیسیون اقتصادی با نگاه تخصصی برای حل مشکل اشتغال جوانان استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت روغن نباتی گلناز و تعطیل شدن این شرکت بیان کرد: در این خصوص با مدیران تامین اجتماعی در محل دفترجلسه ای برگزارشدکه با مساعدت تامین اجتماعی با باز کردن حساب این شرکت به شکلی مجدد فعالیتشان از سر گرفته خواهد شد .

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: در بحث بدهی این شرکت به اداره گاز با صحبتی که با مهندس ودیعتی مدیر کل گاز کرمان دراین خصوص انجام شد مقرر گردید این بدهی تقسیط شود و همچنین با بانک تجارت در خصوص بدهی این شرکت چندین جلسه در کمیسیون اقتصادی برگزارشد تا اشتغالی که در منطقه ایجاد شده دچار چالش نشود و بتواند طرح توسعه خود را پی گیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.