پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت احیای قالب سرود، سومین جشنواره شعر و سرود کیش ‎با توجه ویژه به موضوع سرایش سرود برگزار می‌شود.

پیرو فرمایشات رهبر انقلاب سومین جشنواره شعر و سرود برگزار می‌شود

 به گزارش «قدس آنلاین»، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت احیای قالب سرود، معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش، سومین جشنواره شعر و سرود کیش را
‌با توجه ویژه به موضوع سرایش سرود برگزار می کند.
‌در این جشنواره موضوعاتی چون خلیج فارس، توصیف جزیره زیبای کیش و اقتصاد مقاومتی به عنوان محورهای اصلی سرایش اشعار در نظر گرفته شده تا با چاپ مجموعه آثار ارسالی و تهیه و تنظیم سرود های ماندگار میراث ادبی ارزشمندی با محوریت این کلید واژه ها جهت انتقال به آیندگان باقی بماند، لذا از شاعران و استادان سراسر کشور جهت ارسال اثر و شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمده است.
‌این جشنواره در قالب های شعری کلاسیک، شعر نو (سپید و نیمایی)، ترانه و سرود و طنز و با محوریت موضوعی خلیج فارس، توصیف جزیره کیش و اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.
‌هرشرکت کننده می تواند یک تا پنج اثر برای شرکت در این رقابت ارسال کند در صورت ارسال شعر در قالب رباعی و دو بیتی پنج عنوان اثر باید به جشنواره ارسال شود. ‌شرکت در این رقابت برای تمامی گروه های سنی و مقاطع تحصیلی آزاد است.
‌شرکت کنندگان تا پایان وقت اداری ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در ساختمان معاونت فرهنگی واقع در بلوار سنایی، روبروی مسجد امیر (ع) ارسال کنند.  ‌دبیری این جشنواره بر عهده نغمه مستشار نظامی از شاعران کشور است،  ‌این جشنواره نیمه اول اسفند ماه برگزار می شود.
‌علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی به آدرس www.art.kish.ir مراجعه و یا با شماره تلفن های ۴۴۴۵۵۳۸۰ و ۴۴۴۵۵۰۷۸ تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.