بیرجند: معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد استان به دنبال فعال کردن مجمع خیران در این دانشگاه است گفت: در این راستا دبیری تحت حمایت دبیر ستاد حمایت های مردمی در دبیرخانه هیات امنا تشکیل شده است تا بتوان منسجم تر اقدامات شود .

مجمع خیران در دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس می شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری عصر شنبه در مراسم دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: امروز ۱۳ جلسه هیأت امنای خراسان جنوبی در دانشگاه آزاد اسلامی این استان برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: این دانشگاه در بحث شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذاری های اقتصادی و اعضای کمیسیون نظارت رتبه خوبی کسب کرده است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: همچنین این دانشگاه یک کمیسیون نظارتی و یک کمیسیون دایمی نیز دارد.

عسکری به بحث جذب کمک های مردمی اشاره کرد و تصریح کرد: در این راستا دبیری تحت حمایت دبیر ستاد حمایت های مردمی در  دبیرخانه هیات امنا تشکیل شده است تا بتوان منسجم تر اقدامات شود .

عسکری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد استان به دنبال فعال کردن مجمع خیران در این دانشگاه است تصریح کرد: همچنین در بحث شرکت های دانش بنیان و جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی دور خیز خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث دانشجویان  تحصیلات تکمیلی به نسبت، دانشگاه آزاد بیشترین درصد را به خود اختصاص داده و در خراسان جنوبی این میزان به ۶۵ درصد رسیده است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی از تأسیس ۱۱ هزار آزمایشگاه در کشور خبر داد و یادآور شد: این آزمایشگاه ها در سامانه ساها ساماندهی شده اند و همه دانشگاه های نیز می توانند برای اجرای پروژه ها و تحقیقات علمی و پژوهشی  از این آزمایشگاه ها استفاده کنند.

عسکری از تأسیس بیش از یک هزار شرکت دانش بنیان خبر داد و اظهار داشت: همچنین بیش از ۷۰ هزار استاد تمام وقت و نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

وی افزود: همچنین به بیش از ۱۰۰ هزار هیأت علمی و کارمند، حقوق پرداخت می شود و همچنین ۶۳ درصد از دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری جذب شدند که اکثریت آنان ارشد هستند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از نظر جهانی نیز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک الگو پذیرفته شده است و این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مردم بنیان اداره می شود.

عسکری از وجود بیش از یک میلیون و ۷۰۰ دانشجو خبر داد و بیان کرد: از نظر تعداد دانشجو نیز دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اسلام است که پیوند علمی خوبی با جامعه جهانی برقرار کرده است و در ۳۰ سال متوالی رتبه های عالی کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.