یزد - معاون سوادآموزی استان یزد گفت: امسال ۳هزارو۸۰۰ نفر سهمیه برای سوادآموزی استان یزد تعیین شده است، و تاکنون سه هزار و ۶۸۲ نفر تحت آموزش‌های سوادآموزی یزد قرار گرفتند

۳۸۰۰نفر سهمیه برای سوادآموزی استان یزد تعیین شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مرآت امین الرعایا  امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی میانگین افراد باسواد استان را نسبت به افراد بی‌سواد ۹۶ وشش دهم  درصد عنوان کرد و اظهارداشت: از تعداد کل افراد تحت پوشش دوره های سوادآموزی در استان یزد دو هزار و ۵۰۶ نفر سوادآموز، ۷۶۶ نفر در کلاس های انتقال و ۴۱۰ نفر در دوره تحکیم مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این که ۴۱۸ نفر از سوادآموزان تحت پوشش در استان یزد روستایی هستند،‌ تصریح کرد: سه هزار و ۲۶۴ نفر معادل ۸۸ و شش دهم درصد سوادآموزان در استان یزد را افراد شهرنشین به خود اختصاص دادند.     

امین الرعایا  جذب حداکثری بی سوادان از جمله اهداف عالی سوادآموزی  می باشد گفت : و دو طرح جدید در دستور کار معاونت سوادآموزی استان یزد قرار گرفته است.

وی خاطر نشان ساخت: طرح سوادآموزی بنی برای اولین بار در تاریخ فعالیت سوادآموزی اجرایی می‌شود، و طرح سواد آموزی بنی و استاندارد سازی آموزش‌های سوادآموزی متناسب با استانداردهای یونسکو از جمله طرح‌های جدید و در دستور کار معاونت سوادآموزی استان یزد است.

این مسئول افزود: در طرح سوادآموزی بنی، بن‌هایی به ارزش ریالی یک میلیون تومان با اسم اشخاص بی سواد ساکن در روستاها تهیه و توسط بخشداران و  فرمانداران به آنها ارائه می‌شود.

معاون سوادآموزی استان یزد با بیان این که بعد از ارائه بن‌های یک میلیونی هشت ماه به افراد بی‌سواد فرصت باسوادی داده می‌شود، تصریح کرد: بن‌های ارائه شده بعد از قبولی افراد بی‌سواد روستایی در آزمون سوادآموزی معتبر بوده و افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند.

امین الرعایا استانداردسازی دروس ارائه شده در کلاس‌های سوادآموزی را ضروری دانست و گفت: طبق استانداردهای تعریف شده در حوزه باسوادی یونسکو، افرا بی سواد باید علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، آموزش‌های کار با کامپیوتر و زبان خارجی را هم فرا بگیرند.

وی تصریح کرد: طبق استانداردهای آموزشی یونسکو از این پس سوادآموزان استان در طرح آموزش زبان انگلیسی،‌ سه مهارت اصلی کامپیوتر، آشنایی با مبانی کامپیوتری و مهارت‌های زندگی طی ۶۰ ساعت شرکت می‌کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.