۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 486432

علی‌رغم افزایش حدود ۵ دلاری قیمت طلا طی روز گذشته، قیمت این فلز گران‌بها طی هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی کاهش یافت.

ششمین هفته متوالی کاهش طلا رقم خورد

به گزارش قدس آنلاین، با فاصله گرفتن دلار از بالاترین رقم ۱۴ سال گذشته و اینکه برخی از خریداران وسوسه شدن تا از پایین بودن قیمت‌ها سوء استفاده کنند، قیمت طلا افزایش یافت.

قیمت‌ها پس از ۶ هفته کاهشی به نزدیکی کمترین قیمت ۱۰ ماه گذشته رسیده بود.

حجم مبادلات اندک بود چراکه تاجران برای آخر هفته طولانی آماده می‌شدند. روز دوشنبه تمامی بازارهای فلزات گران‌بها بسته هستند.

قیمت طلا از بالاترین رقمی که پس از پیروزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید در ۸ نوامبر رقم خورد، ۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش یافته است و با افزایش دلار به ۱۱۲۲.۳۵ دلار در هفته گذشته رسید.

ارزش طلا در سه ماهه کنونی ۱۴ درصد کاهش یافت. طلا بیشترین افزایش سه ماهه‌ایی در ۳۰ سال گذشته را در فاصله ژانویه تا ماه مارس ثبت کرده است.

هر اونس طلا با ۴.۹۲ دلار افزایش به ۱۱۳۳.۳۰ دلار رسید اما ششمین هفته کاهشی متوالی را ثبت کرد.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی کاهش یافت و از افزایشی که پس از نشست فدرال رزرو کسب کرده بود فاصله گرفت. این بانک بازار را با مشخص کردن زودتر از انتظار افزایش نرخ بهره در سال آینده غافلگیر کرد.

افزایش نرخ بهره هزینه‌های نگهداری طلا را که دارایی غیربهره‌ای است افزایش می‌دهد درحالی‌که قیمت دلار را بالا می‌برد.

سرمایه‌گذاران همچنین تمایل کمتری برای طلا نشان دادند. ذخایر گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان بیش از ۱۲ درصد از ماه نوامبر کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.