شهرکرد- سیستم تحقیقاتی-آموزشی اینورتر و درایوهایAC، توسط غلامرضا عرب مارکده، عضو هیئت علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه شهرکرد طراحی و ساخته شد.

سیستم تحقیقاتی-آموزشی اینورتر رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، سیستم  تحقیقاتی-آموزشی اینورتر و درایوهایAC، علاوه بر امکان آموزش مفاهیم کنترل حلقه بسته انواع موتورهای الکتریکی AC و اینورترهای مورد استفاده در تولید انرژیهای تجدیدپذیر نظیر سلولهای خورشیدی و ... ، ‌امکان اعمال کلیه روشهای کنترل پیشرفته موتور های AC و اینورترها را به منظور انجام

فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی در دوره های تحصیلات تکمیلی فراهم می کند.

 در بسیاری از دانشگاهها و مراکز آموزشی برای آموزش درایوهای الکتریکی، اغلب از درایوهای استاندارد موجود در بازار نظیر درایوهای LS, ABB, Yasgawa و ...استفاده می شود.

این درایوها  هر چند، در صنعت درایو امتحان خود را به خوبی پس داده اند، اما امکان اعمال روشهای مختلف کنترل موتور نظیر کنترل اسکالر، برداری، مستقیم گشتاور را با قابلیت تنظیم ضرایب کنترل کننده ها در محیط نرم افزارهای استاندارد آموزشی که برای دانشجویان آشنا باشد را ندارند و صرفا  برای کاربردهای صنعتی ساخته

شده اند.

در این سیستم، با استفاده از ریزپردازنده دیجیتال در محیطی کاملا گرافیکی و ویژوال، امکان اعمال هر روش کنترلی را بر روی انواع درایوهای الکتریکی AC و اینورترها فراهم می شود ضمن اینکه حفاظتهای لازم برای جلوگیری از اشتباهات کاربر را نیز انجام می دهد.

گفتنی است، انگیزه اصلی سازنده این سیستم، تلاش جهت خودکفایی کشور در تولید آن بوده است.

شایان ذکر است، این سیستم توسط یک شرکت دانش بنیان  به مرحله تولید رسیده و تاکنون چند نمونه آن به مراکز دانشگاهی تحویل داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.