بندر انزلی- مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: کریدور جدید چند وجهی، چین– دریای خزر- بندر انزلی– قزوین، در جهت تغییر الگوی حمل و نقل دریایی در خزر و تبدیل آن به تجارت بین‌المللی و افزایش و بهبود حمل و نقل کانتینری در بندر انزلی بسیار تأثیرگذار است.

اتصال چین به بندرانزلی، تحولی راهبردی در حمل و نقل دریایی خزر بوجود می آورد

به گزارش قدس آنلاین، «حسین چراغی» با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری سه جانبه به‌منظور راه‌اندازی کریدور حمل چند وجهی، چین–دریای خزر- بندر انزلی – قزوین، مابین اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین، اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی استان قزوین و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار

کرد: به‌زودی با راه‌اندازی این مسیر جدید حجم مبادلات تجاری از مبدأ کشور چین در بندر انزلی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیرو بررسی‌ها و کارشناسی‌های مقدماتی بعمل آمده طی چند ماه گذشته در خصوص ایجاد این کریدور جدید، آقای وو جینگ یو، مدیر هماهنگی شعبه کریدور ریلی اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین و به‌همراه رئیس و اعضای اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی استان قزوین از زیر ساخت ها و تأسیسات

قدیمی‌ترین بندر شمال ایران  بازدید و پس از آن جلسه مشترک سه جانبه با حضور هیئت چینی و اتاق بازرگانی استان قزوین در بندر انزلی  تشکیل  و پیرامون  موضوعات مختلف این کریدور بحث و تبادل نظر صورت گرفت که در نهایت منتج به ایجاد دبیرخانه مشترک سه جانبه با معرفی نمایندگان طرفین  شد.

چراغی افزود: پس از تشکیل دبیرخانه مشترک و بررسی‌های بعمل آمده تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه مابین اداره‌کل بنادر و دریانوردی گیلان، اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین و اتاق بازرگانی قزوین در سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان بنادر امضا شد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی گیلان هدف از امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری سه جانبه را  معرفی کامل پتانسیل‌های بنادر استان و در نتیجه افزایش  توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور در بنادر استان بخصوص بندر انزلی دانست.

وی ادامه داد: این مسیر برخوردار از مزیت‌های پایدار و ممتازی در شاخص‌های زمان، مسافت، قیمت و اطمینان برای حمل انواع کالا به‌ویژه کانتینر نسبت به سایر مسیرهای موجود است.

چراغی افزود: براساس این تفاهم‌نامه همکاری، خط ریلی از کشور چین به شمال دریای خزر متصل شده و کالاها از مسیر دریایی به بندرانزلی و پس از آن کالا به قزوین ارسال می‌شود تا از طریق شبکه سراسری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و حمل جاده‌ای به مقاصد مورد نظر انتقال یابد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان گیلان تصریح کرد: کریدور جدید در جهت تغییر الگوی حمل و نقل دریایی در خزر و تبدیل آن به تجارت بین المللی و افزایش و بهبود حمل و نقل کانتینری در بندر انزلی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.