سخنگوی جنبش حماس ضمن قدردانی از کشورهایی که به قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی رای مثبت دادند، خواستار انجام اقداماتی عملی پس از تصویب این قطعنامه نه تنها برای توقف شهرک‌سازی، بلکه برای پایان اشغال فلسطین شد.

حماس خواستار اقدامات عملی شورای امنیت برای توقف شهرک‌سازی شد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" خواستار اقدامات عملی شورای امنیت سازمان ملل برای توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین شد.

سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد که حماس از کشورهایی که به قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی رای مثبت دادند، تقدیر و تشکر می‌کند و خواستار انجام اقداماتی عملی پس از تصویب این قطعنامه نه تنها برای توقف شهرک‌سازی، بلکه برای پایان اشغال فلسطین است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قاسم اظهار داشت که ملت فلسطین به حق مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و توسعه‌طلبی‌های آن با تمامی شیوه‌های ممکن پایبند خواهد بود.

حماس همچنین از قطعنامه شورای امنیت که شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را اقدامی غیر قانونی می‌خواند، استقبال کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی بی‌سابقه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی چهار کشور مالزی، ونزوئلا، نیوزلند و سنگال در محکوم کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی و درخواست برای توقف سریع آن را تصویب کرد. ۱۴ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا رای ممتنع داد.

به موجب این قطعنامه، تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطی اشغالی از جمله قدس شرقی به موجب قوانین بین‌المللی اقدامی غیر قانونی است و مانعی اساسی بر سر راه تحقق صلح و سازش بر اساس راهکار تشکیل دو کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.