رئیس فدراسیون شمشیربازی ضمن اشاره به مهمترین برنامه های این فدراسیون برای سال های آتی گفت: از امروز به فکر کسب مدال طلا در بازی های آسیایی هستیم.

باقرزاده: کاروان آسیایی ایران روی طلای شمشیربازی در اندونزی حساب کند

فضل الله باقرزاده در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه برای ورزشکاران این رشته در اسلحه های مختلف و تا پایان سال برنامه ریزی هایی جهت اعزام های برون مرزی شده است، اظهارداشت: در تقویم فدراسیون جهانی شمشیربازی و برای دو سه ماه آینده، رویدادهای زیادی ثبت شده که ما هم حضور در برخی از آنها را در برنامه داریم. این‌گونه پیش‌بینی کرده‌ایم که تیم اسلحه سابر مردان در جام جهانی ایتالیا و لهستان شرکت کنند. در همین اسلحه تیم بانوان را به جام جهانی یونان اعزام خواهیم کرد و در دو اسلحه اپه و فلوره هم حضور در جام جهانی آلمان و فرانسه را برای تیم مردان در نظر گرفته‌ایم.

وی در این رابطه ادامه داد: این اعزام ها در راستای آماده سازی بهتر شمشیربازان است برای اینکه بتوانند در رنکینگ جهانی موقعیت بهتری کسب کنند و به واسطه آن در رویدادهای بزرگ و معتبر حضوری نتیجه بخش  تر داشته باشند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه مردادماه سال آینده مسابقات قهرمانی جهان در آلمان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این رقابت ها اولین رویداد مهم و تاثیرگذاری است که باید در آن شرکت داشته باشیم اما پرواضخ است که اولویت ما بازی های آسیایی و بعد از آن المپیک است. از همین حالا به فکر این دو رویداد آسیایی و جهانی هستیم که چگونگی نتیجه گیری در آن، روی موقعیت جهانی مان و کاروان ایران تاثیرگذار خواهد بود. 

باقرزاده با یادآوری اینکه در بازی های آسیایی اینچئون، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران صاحب مدال نقره شد، گفت: در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی مدال طلا می گیریم. این یکی از اهدافی است که در برنامه دو سال آتی فدراسیون ترسیم شده است. شمشیربازان اسلحه سابر ایران توانایی کسب این مدال را دارند و کاروان ایران می تواند از حالا روی این مدال حساب کند. 

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد که کسب سکوی المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز دیگر هدف تعریف شده در مجموعه شمشیربازی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.