نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: هنر شیاطین این است که از طریق هنر و رسانه کثیف ترین فرهنگ ها را در پیش چشم مخاطبان، جذاب و فریبنده کنند

دشمنان از طریق هنر و رسانه می خواهند مخاطبان خود را فریب دهند

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری روز یکشنبه در آیین اختتامیه سرگذشت پژوهی درباره شهدای زنان مجاهد با عنوان 'لشکر فرشتگان' که در دبیرستان دخترانه شهدای هفتم تیر برگزار شد، افزود: چالش های راهبردی پیش روی ما در عرصه تربیت، مساله الگوهای وارداتی است.
وی با بیان اینکه راه مقالبه با این الگوها چیست، افزود: راه نجات انتخاب رویکرد تربیت حماسی است.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: الگوهای این راه انسان های بزرگ و رشید که دل ها را تصرف کنند و عواطف را تسخیر کنند و الگوی مناسبی برای زندگی است.
وی با اشاره به نهم دی اظهار کرد: باید هر روز به درگاه خداوند شاکر بود که ملت ایران را با نزدیک شدن به لبه پرتگاه، با هدایت های رهبری و امدادهای غیبی نجات داد و این روز که به روز بصیرت نامگذاری شده، خاری بر چشم دشمنان قرار داد.
وی با بیان اینکه طرح لشکر فرشتگان در راستای تقدیر از بانوان مجاهد و الگو در عرصه های مختلف ایجاد شده تا برای نسل های حاضر و آینده کشور برنامه ریزی داشته باشیم، افزود: زنان بزرگی که در طول تاریخ به الگوهای صبر و شکیبایی، گذشت و فداکاری و شجاعت جاودانه شدند مانند حضرت خدیجه و فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب (س) و آسیه، در سخترین شرایط در میدان عمل ماندند و نه تنها جان دادند، بلکه جانان خود را تقدیم کردند.  
حاج علی اکبری گفت: قبل از اینکه مرد و یا فرزندی در جهاد فی سبیل الله شهید شود، همسر و یا مادری پشت سر او قرار دارد و کارگزاران اصلی جهاد و شهادت، بانوان و زنان شیردل هستند.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: نیروهای خصم به دنبال ردپای انسانهای الهی و پاک هستند تا با تغییر در سبک زندگی و مدیریت خانواده ها، زوایای دید آنان را تغییر داده و با الگوسازی و زیبا نمایی، فرهنگ کثیف خود را از طریق هنر و رسانه تحمیل کنند.
وی با بیان اینکه الگوهای قرآنی و اسلامی جایگزین بسیار خوبی برای الگوهای وارداتی آسیب زننده به زندگی بشریت است افزود: تجربه بشری همانندسازی الگوهاست و دشمنان تلاش دارند از این مسیر، جوانان را که در مقابل آنان انسانهای تاریخ ساز و موفق و آرمانی وجود دارند منحرف و به اهداف خود دست یابند.
وی افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اجرای طرح لشکر فرشتگان که یک طرح تربیتی است، به دنبال زنان نام آور و مجاهدی است که صحنه گردان عرصه های مختلف زندگی الهی هستند و ظرفیت آن از مدرسه، شهر، استان و کشور و تا سطح بین الملل گسترش یافته به نحوی که اکنون و در عصر حاضر می توان به زندگانی شهیده بنت الهدی صدر، مرحومه دباغ، معصومه آباد، همسر شیخ زک زاکی در نیجریه، همسر عماد مغنیه در لبنان و همچنین همسر شهید زنده نورخدا موسوی اشاره کرد.
حاج علی اکبری گفت: این ها سرمایه ما هستند و جوانان باید قدردان این سرمایه ها باشند و پرداختن به این بانوان الگو و مجاهد یک کار با ارزش و بسیار بزرگ است.
وی افزود: باید از این ظرفیت عظیم معنوی، فرزندان کشور بهره مند شده و به دنبال مراحل الگویابی، الگوشناسی و الگونمایی تا مرحله الگوسازی، این مسیر را که دشمنان برای آن برنامه های متعدد خصمانه دارند، به پیش برند.
بنابراین گزارش، در ادامه مراسم با حضور نماینده مقام معظم رهبری و دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، از ۴۵ بانوی مجاهد و مادر و همسر شهید مدافع حرم با اهدای لوح تقدیر شد.
همچنین در این مراسم از پوستر مرحومه مرضیه حدیدچی (دباغ) و هفتمین دوره فیلم مردمی عمار رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.