وزارت اوقاف کویت از سیاست دولت این کشور برای مبارزه با افکار تروریستی و ارائه دستوراتی به مراکز دینی و ائمه جمعه در این زمینه خبر داد.

طرح ویژه وزارت اوقاف کویت برای مبارزه با افکار تروریستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، فرید عمادی معاون وزیر اوقاف کویت روز یکشنبه در گفت وگویی مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود: دستورات لازم به ائمه جماعت مساجد ارسال شده است که خطبه های نماز جمعه باید به بهترین شکل ممکن و به دور از هرگونه تعصب مذهبی و فرقه گرایانه ارائه شود و ائمه جمعه موظف هستند که سخنانی بدور از احساس خشونت آمیز به مردم منتقل کنند.
پیش از این وزارت اوقاف کویت یک امام جماعت سرشناس را به دلیل ارائه سخنانی خارج از چارچوب تعیین شده در مساجد و همچنین به دلیل حمایت از عناصر تروریستی در شهر حلب تا اطلاع ثانوی از فعالیت محروم کرده بود.
وزارت اوقاف کویت که نظارت دقیقی بر روند فعالیت های مساجد و خطبه ها در منابر این کشور اعمال می کند٬ تاکید کرد: خطبه های ایراد شده از سوی این امام جماعت مخالف منشور مساجد بوده و وی تا زمان انجام بررسی های دقیق تر و بررسی فایل صوتی سخنانش٬ از فعالیت محروم است.
وزارت اوقاف کویت پس از سفر شماری از اتباع این کشور به سوریه و عراق و پیوستن آنها به گروه تروریستی -تکفیری داعش و همچنین وقوع انفجار تروریستی سال گذشته در مسجد امام صادق (علیه السلام) کویت که منجر به کشته و زخمی شدن دهها نمازگزار شد٬ تدابیر قاطعی را برای کنترل افراد افراطی و تندرو اتخاذ کرده است.
وزارت کار و امور اجتماعی کویت نیز در ماه رمضان سال جاری که طی آن انجمن های خیریه در این کشور به جمع آوری کمک های مالی برای فقرا و نیازمندان اقدام می کنند٬ به طور دقیق بر فعالیت این مراکز نظارت کرد تا از ارسال هرگونه کمک های مالی احتمالی برای ترویست های داعش جلوگیری کند.
برخی انجمن های خیریه که پیش از این به صورت آزادانه تری در کویت فعالیت می کردند٬ مبالغی به ارزش بیش از دو میلیون دلار تحت عنوان کمک های خیریه از مردم جمع آوری کرده و برای داعش ارسال کردند و این اقدام آنها از سوی وزارت کشور کویت تایید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.